Marele Premiu al Chinei:antrenamente libere

21 aprilie 2014

Shanghai, 18 aprilie2014 –Vremea va juca un rol major, pe parcursul acestui weekend, in Marele Premiu al Chinei. Antrenamentele libere de vineri s-au desfasurat la temperaturi de sub 20 grade Celsius, iar pentru calificarile de sambata meteorologii au anuntat ploaie. Temperaturile, ambientala si a circuitului, au fost de 13, respectiv 15 grade Celsius in prima sesiune de antrenamente libere de dimineata, dupa care a crescut usor in sesiunea de dupa amiaza.

In aceste conditii, pentru a vedea exact potentialul pneurilor, pilotii au fost nevoiti sa-si incalzeasca pneurile si sa controleze fenomenul de granulare. Pentru a incalzi cele doua compozitii, pilotul trebuie sa incarcepneurile gradual cu energie pe parcursul unui tur pentru ca acestea sa reactioneze cu suprafata si sa genereze aderenta. Fenomenul de granulare apare atunci cand pneul aluneca pe asfalt, fara a avea aderenta. Pe parcusul antrenamentelor libere cativa pilotii au semnalat acest fenomen, dar uzura a ramas la un nivel anticipat.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport:“Am constat ca diferenta dintre cele doua compozitii este destul de mare: intre 1,4 secunde si 1,8 secunde in functie de echipa. Au fost insa circumstante exceptionale pentru ca temperaturile sunt mult mai scazute decat ne-am asteptat sa avem in acest sezon si, tinand cont ca s-a anuntat si ploaie, vremea va ramane un factor crucial pe parcursul acestui sfarsit de saptamana. A aparut fenomenul de granulare, dar nu mai mult decat ne asteptam pentru conditiile date. Vom analiza dateleobtinute dupa sesiunea de vineri, dar cred ca echipele vor putea parcurge fara probleme 20 de tururi cu pneurile de compozitie soft si aproximativ 25 de tururi cu cele de compozitie medium. Degradarea pneurilor medium este la jumatate fata de cea a pneurilor soft: asta inseamna ca in ritm de cursa pneurile medium pierd 0,15 secunde pe tur, iar cele soft cam 0,3 secunde pe tur. Din ceea ce am vazut pana acum cred ca in cursa vom avea strategii cu doua si trei opriri.”

FP1: FP2:
Alonso 1m39.783s – Medium noi Hamilton 1m38.315s – Soft noi
Rosberg 1m40.181s – Medium folosite Alonso 1m38.456s – Soft noi
Ricciardo 1m40.772s – Medium noi Rosberg 1m38.726s – Soft noi

Statistica pneurilor pentru ziua de vineri:
Soft Medium Intermediare Ploaie
km parcursi * 1744 3722 0 00
seturi utilizate in total ** 22 65 0 00
cel mai mare nr de tururi ** 22 27 0 00
* Cifrele de mai sus reprezinta numarul total de km parcursi in FP1 si FP2 astazi de catre toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii - combinat.
In magazinul P Zero:

Noul magazin P Zero, lansat de Pirelli anul acesta, contine informatii interesante despre Marele Premiu al Chinei, dar si informatii despre lumea Pirelli. Continutul noului magazin in format electronic este unul foarte dinamic, interactiv si va fi actualizat in permanenta pe parcusul acestui sfarsit de saptamana. Magazinul P Zero este disponibil aici:

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram