Conditiile in care s-au derulat calificarile au fost normale, temperatura ambientala a fost de 25 grade Celsius, cei mai multi dintre piloti incepand sesiunea pe pneuri medii. Pilotii echipelor Marussia si Caterham, ca si Esteban Gutierez de la Sauber, au fost primii care au trecut pe supersofturi, in timp ce Kimi Raikkonen (Lotus) a fost cel mai rapid la finalul primului sfert al calificarilor cu pneurile supersoft.
Toti pilotii au pornit in Q2 pe pneuri supersoft, Lewis Hamilton de la Mercedes fiind initial cel mai rapid. El a fost depasit de Vettel, care a fost cel mai rapid cand mai erau trei minute din sesiune, tot pe supersoft. Timpul obtinut atunci a fost suficient pentru Vettel care si-a pastrat apoi prima pozitie pana la final.
Cu o pista care a evoluat constant, al treilea sfert s-a alergat doar pe pneuri supersoft P Zero Rosu. Pilotii Red Bull au iesit devreme pentru primele doua tururi, urmati de pilotii Mercedes, Vettel fiind cel mai rapid. Pilotii de la Ferrari si Sauber au incercat o tactica diferita, iesind doar pentru un singur tur in final, in timp ce Lotus si-a impartit strategia, Rmain Grosjean efectuand doua iesiri iar Kimi Raikkonen doar una.
Vettel a fost cel mai rapid si in ultima sesiune de antrenamente libere de sambata dimineata, urmat de coechipierul sau Mark Webber. Vettel a reusit cel mai bun timp cu pneuri uspersoft, Webber fiind initial cel mai rapid.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery:„Am observat acum in medie o diferenta de 0,8secunde pe tur intre cele doua compozitii ale penurilor, ceea ce este mult mai putin decat la Singapore. Aceasta situatia ofera o baza interesanta pentru strategii in cursa. Nivelul de aderenta s-a imbunatatit la fiecare sesiune, multi piloti incercand sa obtina cei mai buni timpi in ultimele secunde. Am vazut diverse strategii in timpul calificarilor, cu o mare varietate de abordari in Q3. Ne asteptam ca cei mai multi piloti sa opreasca doar de doua ori in cursa, in conditii normale. Starea vremii ramane cea mai importanta intrebare: averse de ploaie au fost prognozate pentru aceasta noapte si pentru maine dimineata. In timp ce pentru ora cursei vremea se anunta frumoasa, temperaturile anuntandu-se insa mai coborate decat pana acum, desi se pare ca am evitat taifunul!”
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:
O strategie cu doua opriri este teoretic cea mai bun asolutie pentru a acoperi cele 55 de tururi ale Marelui Premiu din Coreea. Cea mai rapida strategie pe hartie este startul pe supersoft, schimb pe supersoft in turul 20, iar apoi schimb pe medii in turul 40.
Realistic insa, cele mai multe masini vor adopta urmatoarea strategie: start pe supersoft, schimb pe medii in turul 20, iar apoi schimb pe medii in turul 38.
Cea mai buna strategie cu trei opriri – pentru cei care doresc ceva diferit – este start pe supersoft, schimb pe supersoft in turul 19, supersoft inca odata in turul 34 si in final medii in turul 47.
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 3:
1. Vettel 1m37.881s Supersoft Nou
2. Webber 1m38.018s Supersoft nou
3. Rosberg 1m38.318s Supersoft nou
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro