Liderul clasamentului general a plecat de pe pozitia a doua a grilei si dupa un start excelent a preluat conducerea inca din primul viraj. Echipele au folosit strageii diferite inca de la inceputul cursei, ambii piloti de la Ferrari plecand cu pneuri de compozitie medium, la fel ca Jenson Button de la McLaren si Nico Hulkenberg de la Sauber. Plecat de pe 11 in cursa, Nico Rosberg (Mercedes) a fost si el unul din cei sapte piloti care au inceput cursa cu pneurile de compozitie medium.
Iesirea pe circuit a masinii de siguranta, in turul 36, i-a facut pe majoritatea pilotilor sa opreasca pentru a doua oara la boxe, ultima oprire venind apoi spre finalul cursei. Tinand cont ca pilotii au folosit strategii diferite, lupta pentru podium s-a decis abia in ultimele tururi. Kimi Raikkonen (Lotus) a condus cursa o buna bucata de vreme, dupa care a intrat la boxe, cu 11 tururi inainte de final, si a schimbat pe pneuri de compozitie soft. Fernando Alonso si Jenson Button au terminat si ei cursa cu pneuri de compozitie soft. Toti pilotii din top cinci au avut o strategie cu trei opriri la boxe, Jenson Button, pe sase, fiind cel mai bine clasat pilot care a optat pentru o strategie cu doua opriri.
„Am avut toate ingredientele pentru o cursa strategica spectaculoasa inca de la inceput cand unii piloti au decis sa plece cu pneuri de compozitie medium pentru a ramane pe circuit mai multe tururi decat cei cu soft. Pentru multe echipe versiunea soft a fost folosita ca un pneu de calificare, ceea ce a facut ca jocurile tactice sa fie si mai interesante. S-au folosit multe strategii, iar finalul a fost extrem de strans. Performantele si rezistenta pneurilor au fost conform asteptarilor, doar degradarea termica fiind putin mai mare, dar asta datorita temperaturilor mari ale circuitului, dar cu siguranta s-a putut termina cursa si cu doar doua opriri asa cum s-a vazut la unii piloti. As vrea sa le multumesc tuturor celor din fabrica de la Izmit, in Turcia, care au muncit sa produca noile pneuri, dupa incidentele de la Silverstone, pentru ca totul sa se desfasoare fara incidente in Germania. A fost un efort urias facut de echipa noastra si as vrea sa le multumesc tuturor”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:
Medium Soft Intermediare Ploaie
1 HAM – 1.34.156 ALO – 1.33.468 N/A N/A
2 VET – 1.34.164 RAI – 1.33.767 N/A N/A
3 GRO – 1.34.576 BOT – 1.33.972 N/A N/A
CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA
Soft 13 BUT, GRO
Medium 36 DIR, PER
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A
BAROMETRUL ADEVARULUI
Am prezis o cursa cu doua opriri: start pe soft, schimb pe medium in turul cinci sau sase, apoi tot pe medium in turul 32 sau 33. Datorita temperaturilor mai ridicate si a interventiei masinii de siguranta am vazut numeroase strategii. Vettel a inceput pe soft, a schimbat pe medium in turul 7, s-a folosit de masina de siguranta pentru a schimba tot pe medium in turul 24 si apoi a mai schimbat inca o data, tot pe medium, in turul 41.
REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL GERMANIEI2013:
Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Germaniei, programat pe circuitul de la Nurburgring. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie medium si soft.
Vettel: SU MN (7) MU (24) MN (41) 3
Räikkönen: SU MN (8) MN (24) SU (49) 3
Grosjean: SU MN (13) MN (24) MU (40) 3
Alonso: MU MN (12) MN (24) SN (49) 3
Hamilton: SU MN (6) MU (22) MN (45) 3
Button: MN MU (21) SN (47) 2
Webber: SU MU (8) MN (23) MU (38) 3
Perez: SN MN (7) MN (24) 2
Rosberg: MN MU (16) MN (24) SN (48) 3
Hülkenberg: MN MN (17) MN (37) SN (49) 3
Di Resta: SU MN (4) MN (24) 2
Ricciardo: SU MN (5) MN (18) MN (40) 3
Sutil: SN MN (5) MN (24) MU (43) 3
Gutierrez: SN MN (6) MN (22) MU (41) 3
Maldonado: MN MN (21) SN (50) 2
Bottas: MN MN (22) SN (54) 2
Pic: SN MN (4) MN (24) MN (34) 3
Van Der Garde: SN MN (5) MN (19) MN (38) 3
Chilton: SN MN (8) MN (20) MU (26) MU (37) 4
Vergne: SU MN (4) 1 NC
Bianchi: SN MN (5) M N (18) 2 NC
Massa: MU 0 NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.
M = pneuri de compozitie medium
S = pneuri de compozitie soft
I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi
U = pneuri uzate
NC = nu s-a clasat
NS = nu a luat startul
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)
S&G = Stop & Go
R = Re-start
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro