Hockenheim, 19 iulie 2014 – Nico Rosberg va pleca din pole position in cursa de casa dupa ce a stabilit cel mai bun timp in calificari, sesiune desfasurata la temperaturi chiar mai ridicate decat cele din antrenamentele de vineri. Valtteri Bottas si Felipe Massa vor pleca de pe urmatoarele doua pozitii ale grilei, dupa o evolutie foarte buna sambata.
Bottas si Hamilton au fost singurii piloti care au trecut de Q1, prima sesiune a calificarilor, fara sa foloseasca pneurile P Zero Rosu, de compozitie supersoft. Din Q2 toti pilotii au folosit exclusiv cea mai moale compozitie pusa la dispozitie de Pirelli, aceasta fiind mai rapida cu aproximativ o secunda cea soft P Zero Galben, nominalizata si ea pentru cursa de la Hockenheim.
Principala preocupare ramane vremea, pentru cursa de duminica fiind asteptate averse de ploaie.
Rosberg a fost cel mai bun si in sesiunea a treia de antrenamente libere, desfasurata sambata dimineata, fiind mai rapid cu sase zecimi decat Lewis Hamilton, colegul sau de la Mercedes. Hamilton a iesit in decor in Q1, in urma unei probleme mecanice, si s-a clasat doar pe pozitia a 16-a. Avantajul sau este insa ca poate sa-si aleaga pneurile cu care va incepe cursa si sa foloseasca astfel strategia in avantajul sau.
“A fost o sesiune dramatica in care temperaturile au fost chiar mai ridicate decat vineri. Asa cum ne-am asteptat, pneurile supersoft au fost cele mai rapide, avand un avantaj de aproximativ o secunda fata de cele soft. Acest lucru a afectat strategia din calificari, toti pilotii, in afara de Bottas si Hamilton, folosind pneurile supersoft inca din Q1. Tinand cont ca exista sanse mari de ploaie, echipele care au economisit pneuri in calificari pot ajunge in postura de a nu le utiliza. Tinand cont ca echipele nu au informatii relevante in cazul unei curse desfasurate in conditii de ploaie, cu siguranta vor fi schimbari interesante de situatie”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI
Pentru Marele Premiu al Germaniei, o cursa de 67 de tururi, teoretic cea mai rapida strategie este una cu doua opriri, dar diferentele fata de una cu trei opriri nu sunt foarte mari. Decizia va fi luata in functie de gradul de uzura si degradare, care va fi influentat si de temperatura asfaltului, dar si de factori externi, cum ar fi traficul, de exemplu. Daca va ploua, echipele trebuie sa reactioneze rapid. Previziunea noastra pentru cea mai rapida strategie este supersoft-supersoft-soft, cu opriri in tururile 18 si 38.
CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:
Rosberg 1m17.779s Supersoft noi
Hamilton 1m18.380s Supersoft noi
Alonso 1m18.384s Supersoft noi
TOP 10:
Rosberg 1m16.540s Supersoft noi
Bottas 1m16.759s Supersoft noi
Massa 1m17.078s Supersoft noi
Magnussen 1m17.214s Supersoft noi
Ricciardo 1m17.273s Supersoft noi
Vettel 1m17.577s Supersoft noi
Alonso 1m17.649s Supersoft noi
Kvyat 1m17.965s Supersoft noi
Hulkenberg 1m18.014s Supersoft noi
Perez 1m18.035s Supersoft noi
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro