A existat de asemenea un grad ridicat de evolutie a pistei, in privinta aderentei, pe parcursul celor doua sesiuni, Vettel eclipsand usor timpul din sesiunea a doua de anul trecut (1m:26,221s), reusit de asemenea cu pneurile de compozitie soft.
Si pentru restul weekendului este prognozata o vreme calda, in cursa fiind de asteptat strategii cu doua sau chiar trei opriri pentru majoritatea pilotilor, pe acest circuit foarte solicitant. Daca Vettel incheie Marele Premiu al Indiei pe pozitia a cincea sau mai sus, el va cuceri ce de-al patrulea titlu al carierei duminica aceasta: ar fi astfel al patrulea pilot in istoria acestui sport care a reusit o astfel de performanta dupa Juan Manuel Fangio, Alain Prost si Michael Schumacher.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „In esenta am ales sa mergem aici pe compozitii mai soft decat cele de anul trecut deoarece in Marele Premiu a Indiei 2012 am avut o cursa cu o singura oprire, iar combinatia de pneuri pentru anul acesta va permite doua sau chiar trei opriri. Dupa ziua de vineri am constatat ca uzura si degradarea este in general in parametrii asteptati, dar am avut situatii privind aparitia fenomenului de blistering pentru pneul soft in timp ce alti piloti au rulat si 24 de tururi cu pneul de compozitie medie. Pneul mediu pare sa fie alegerea optima pentru cursa, in timp ce pneul soft poate fi cel ales pentru calificari, fiind cu 0,8 secunde pe tur mai rapid pana acum. Modul in care pneurile vor pierde din performanta va fi cheia in vederea formularii strategiei si a momentului pentru prima oprire. In consecinta, unele echipe vor evalua un start cu pneurile de compozitie medium. Oricum, pista nu si-a incheiat evolutia, astfel ca decizia finala nu va fi luata inainte de ultimul antrenament liber de sambata.”
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 1:
1. Vettel 1m26.683s Medium folosit
2. Webber 1m26.871s Medium folosit
3. Rosberg 1m26.899s Medium folosit
Antrenamente libere 2:
1. Vettel 1m25.722s Soft noi
2. Webber 1m26.011s Soft noi
3. Grosjean 1m26.220s Soft noi
DATE STATISTICE:
Soft Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 1.279 4.910 NA NA
Seturi folosite ** 22 46 NA NA
Cel mai mare numar de tururi ** 20 34 NA NA
* Numarul total de km parcursi in cele doua sesiuni de antrenamentele libere de toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii.
FIE CA FORTA SA FIE CU TINE:
Forta G maxima pe franare (forta longitudinala): Virajul 4 @ - 4.45 g
Forta G maxima pe viraje (forta laterala): Virajele 9 si 14 @ 4.55 g
CHESTIUNILE ZILEI DE LA PIRELLI
• India are cea mai lunga linia a boxelor dintre toate circuitele de Formula 1, cu 414 metri de restrictie de viteza. Oricum, designul sau face ca pierderea de timp sa fie de doar 18 secunde – ceea ce nu ar trebui sa aiba un efect disproportionat asupra strategiei.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro