MARELE PREMIU AL INDIEI 2013 – CALIFICARI MULTIPLE STRATEGII POSIBILE PENTRU MARELE PREMIU AL INDIEI

28 octombrie 2013
Autor:
dowmedia08

Timpul stabilit de Vettel a fost si cel mai rapid in istoria de trei ani a circuitul Buddh International. Pana acum echipele Red Bull si Mercedes se afla la egalitate cu cate opt pole-uri in acest sezon.

Majoritatea pilotilor, cu exceptia celor de la Caterhamsi Marussia, au inceput Q1, prima sesiune a calificarilor, cu pneurile de compozitie medium, la o temperatura ambientala de 30 de grade si a asfaltului de 39 de grade Celsius. Apoi majoritatea pilotilor a schimbat pe compozitia soft, Esteban Gutierrez de la Sauber fiind cel mai rapid in aceasta faza. Pe final, Jenson Button de la McLaren a fost cel mai rapid in Q1, iar Vettel a terminat pe 11avand cel mai bun timp cu pneurile de compozitie medium. Celalalt pilot care a folosit exclusiv pneurile de compozitie medium, Romain Grosjean de la Lotus, nu a trecut mai departe in Q2.

Toti pilotii, cu exceptia lui Nico Hulkenberg (Sauber) si Daniel Ricciardo (Toro Rosso) au folosit doar pneurile soft in Q2. Vettel a fost cel mai rapid, in timp ce Button a mers mai departe in Q3 folosind doar pneuri soft si stabilind un timp mai bun decat in Q1.

In Q3, echipele au folosit mai multe strategii. Button, Mark Webber si Fernando Alonso au inceput sesiunea cu pneurile medium, in timp ce Vettel si pilotii de la Mercedes au inceput cu pneurile soft. Primul tur cronometrat pentru Vettel a fost suficient pentru a-si asigura prima pozitie pe grila de start. Mark Webber, colegul sau de echipa, s-a clasat pe patru, fiind cel mai rapid cu pneurile de compozitie medium. Alonso si cei doi piloti de la McLaren vor lua startul in cursa de duminica tot cu pneurile medium.

Sesiunea de antrenamente libere de sambata dimineata a fost scurtata la 40 de minute din cauza lipsei de vizibilitate. Si aici Vettel a fost cel mai rapid cu pneurile de compozitie soft.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„Cu o diferenta de aproximativ o secunda intre cele doua compozitii, strategia va juca un rol foarte important asa cum s-a vazut si in calificari. Pilotii vor trebui sa gaseasca un echilibru intre plusul de viteza oferit de compozitia mai moale si de plusul de durabilitate oferit de compozitia medium in cursa. Aderenta pe circuit a crescut mult pe masura ce s-a depus cauciuc, ceea ce adauga inca un element care trebuie luat in calcul. In Q3 am vazut deja numeroase strategii, echipele de top avand cate doua variante pentru a acoperi orice posibilitate. Ne asteptam ca pneurile soft sa reziste maxim 15 tururi, iar cele medium aproximativ 30 – 35, ceea ce inseamna ca vom avea doua sau trei opriri la boxe in functie de strategie. Cu siguranta va fi o cursa foarte stransa asa cum au fost si cele de pana acum, strategia schimbului de pneuri condimentand actiunea de pe circuit.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:

O strategie cu doua opriri este teoretic cea mai rapida in Marele Premiu al Indiei, dar depinde si de masina sau trafic. Optim ar fi: start pe soft, apoi schimb pe medium si inca o data pe medium in turul 28.
O alta strategie ar fi: start pe medium, schimb tot pe medium in turul 28 si apoi pe soft in turul 57.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:
1. Vettel 1m25.332s Soft Noi
2. Webber 1m25.892s Soft Noi
3. Alonso 1m26.105s Soft Noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram