Marele Premiu al Italiei: antrenamente libere

8 septembrie 2014

Monza, 5 septembrie 2014 – La Monza, circuitul pe care se ating cele mai mari viteze din acest sezon, este posibila o singura oprire pe parcursul cursei. Pentru etapa din Italia, cursa de casa pentru Pirelli, au fost nominalizate pneurile de compozitie hard si medium.

Nivelul de uzura si degradare a fost unul scazut, la ambele compozitii, in timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere si, pe masura ce se va depune mai mult cauciuc pe pista se asteapta ca nivelul sa fie si mai mic. Temperatura ambientala in sesiunea a doua de antrenamente libere a ajuns la 28 de grade Celsius, iar temperatura asfaltului la 40 grade Celsius, putin mai mari decat se anticipa. Prognoza meteo anunta aceleasi temperaturi pentru tot restul sfarsitului de saptamana.

Diferenta intre cele doua compozitii este de aproximativ 0,6 secunde, ceea ce inseamna ca sunt posibile numeroase strategii pentru cursa, dar si pentru calificari unde, spre exemplu, se pot folosi doar pneurile hard pentru a le economisi pe cele medium pentru cursa. Pirelli a nominalizat pentru etapa de la Monza cele mai dure compozitii din gama, iar una din provocarile de vineri a fost ca echipele sa descopere punctul in care acestea ofera cele mai bune performante.

Ca de obicei, echipele au simulat si conditii de cursa cu compozitii si cantitati de combustibil diferite pentru a aduna cat mai multe informatii despre pneuri, informatii necesare pentru stabilirea strategiei de cursa.

Pilotii Mercedes au fost cei mai rapizi in cele doua sesiuni de antrenamente libere, Lewis Hamilton in sesiunea de dimineata cu pneurile de compozitie hard, iar Nico Rosberg in sesiunea de dupa amiaza cu pneurile medium. Germanul a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:26,225s.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: “Avem o diferenta de 0,6 secunde intre cele doua compozitii si cred ca situatia nu se va schimba prea mult pe parcursul acestui sfarsit de saptamana. Ambele compozitii au fost foarte rezistente, degradarea si uzura fiind mici. In urma datelor adunate astazi cred ca ne putem astepta ca majoritatea pilotilor sa adopte o strategie cu o singura oprire, asa cum s-a intamplat si anul trecut. In calificari pot fi utilizate ambele compozitii, dar in cursa pneurile medium vor fi folosite cel mai mult. Ca in fiecare an, primirea facuta de fani a fost impresionanta si este o placere imensa pentru noi sa concuram aici.”

FP1:
FP2:
1.Hamilton 1m26.187s Hard folosite 1.Rosberg 1m26.225s Medium noi
2.Button 1m26.810s Hard folosite 2.Hamilton 1m26.286s Medium noi
3.Rosberg 1m26.995s Hard folosite 3.Raikkonen 1m26.331s Medium noi

Cifrele zilei:
Medium Hard Intermediare Ploaie
Km parcursi * 2.433 4.958 N/A N/A
Seturi folosite in total ** 22 67 N/A N/A
Cele mai multe tururi ** 30 26 N/A N/A

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram