Conditiile au ramas uscate pe durata calificarilor, temperatura ambientala fiind de 25 de grade Celsius, dar vantul a fost destul de puternic atingand 30km/h. La startul Q1 pilotii de top au utilizat in special pneurile hard P Zero Orange, nominalizate pentru acest Grand Prix alaturi de cele medii P Zero Alb. Prima sesiune de calificare a fost oprita cu trei minute inainte de final, iar la reluare, pilotul Lotus, Romain Grosjean a fost cel mai rapid, in cel de-al doilea tur cu pneurile de compozitie hard, in timp ce majoritatea concurentilor schimbasera pe medii.
Cei 16 piloti care au ajuns in Q2 au adoptat strategii diverse, cu Grosjean si Raikkonen pornind in sesiune cu pneuri hard. Pilotii Red Bull au iesit pentru un singur tur, cu doar sase minute inainte de inchiderea sesiunii, cu pneuri medii, reusind primul si al doilea timp, cu Vettel in fata lui Webber. Grosjean a urcat pe trei dupa o ultima iesire pe medii.
In ultima sesiune, cu mici exceptii, s-au folosit doar pneurile de compozitie medium, Vettel iesind primul pe pista, urmat de Webber si Alonso. Jenson Button de la McLaren a fost singurul care a folosit, la prima iesire in Q3, pneurile de compozitie hard. Webber a reusit primul cel mai bun timp, performanta pe care a imbunatatit-o la a doua iesire, asigurandu-si cea mai buna pozitie pe grila de start, Vettel completand prima linie pentru Red Bull.
In ultima sesiune de antrenamente libere din aceasta dimineata, tot Webber a fost cel care s-a impus, fiind cel mai rapid pe pneurile medii. Pentru cea mai mare parte din sesiune Webber a pastrat un avans de sase zecimi de secunda fata de rivalii sai, inainte ca pilotul Mercedes, Lewis Hamilton sa faca un ultim tur pe pneuri medii, reusind al doilea cel mai bun timp al diminetii.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery:„A fost o zi plina de actiune la Suzuka, ceea ce arata cat de solicitant este acest circuit. A existat o puternica evolutie a pistei in privinta aderentei, pe parcursul weekendului pana acum, astfel ca in conditii normale ne asteptam maine sa vedem strategii cu doua opriri la boxe. Exista acum o diferenta de timp mai mica pe tur intre cele doua compozitii nominalizate, decat am avut in cursele precedente, ceea ce va influenta clar strategiile, cum s-a intamplat in Q1 cand primii piloti au trecut mai departe utilizand pneurile de compozitie hard, Grosjean remarcandu-se in Q1. Aceasta deschide posibilitatea unor numeroase strategii, cu multe optiuni care pot aduce beneficii. Timpii au fost chiar foarte apropiati, astfel ca strategia poate face cu adevarat diferenta. Desi este un circuit solicitant pentru pneuri, cu cele mai mari apasari longitudinale din sezon, uzura si degradarea sunt in parametrii asteptati: am observat ca in calificari timpii nu au scazut semnificativ nici cu pneuri folosite.”
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:
Doua opriri reprezinta teoretic modul cel mai rapid de a acoperi cele 53 de tururi ale Marelui Premiu al Japoniei. Cea mai rapida strategie ar fi startul pe medii, schimb pe medii iar in turul 20 si pe hard in turul 37. Alternativa poate fi: start pe medii, schimb pe hard in turul 20 si din nou hard in turul 37.
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 3:
1. Webber 1m32.053s Medium noi
2. Hamilton 1m32.187s Medium noi
3. Rosberg 1m32.355s Medium noi
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro