MARELE PREMIU AL JAPONIEI 2013 – CURSA VETTEL OBTINE O VICTORIE STRATEGICA IN JAPONIA AVAND O STRATEGIE CU DOUA OPRIRI

14 octombrie 2013
Autor:
dowmedia08

Toti pilotii au inceput cursa cu pneurile de compozitie medium P Zero Alb, nominalizate pentru cursa de la Suzuka impreuna cu cele P Zero Orange de compozitie hard, cu exceptia lui Daniel Ricciardo de la Toro Rosso si Charles Pic de la Caterham. Grosjean a avut un start bun din linia a doua a grilei si a preluat conducerea, dupa care a urmat o lupta interesanta din punct de vedere tactic cu cei doi piloti ai echipei Red Bull.

Webber a fost primul pilot din top 3 care a intrat la boxe, in turul 11, pentru a schimba pe hard, sperand sa-l depaseasca pe Grosjean. Pilotul echipei Lotus a intrat in turul urmator, din pozitia de lider, schimband tot pe hard, iar Vettel a preluat conducerea. Prima oprire a germanului a fost in turul 14 cand a schimbat pe hard si a revenit pe circuit in pozitia a treia dupa Grosjean si Webber. Ultimul pilot care a intrat la boxe pentru primul schimb a fost Ricciardo, in turul 21, care a schimbat tot pe hard si care a ajuns pana pe locul patru in prima parte a cursei.

Webber a oprit pentru a doua oara in turul 25 si a ales tot pneurile de compozitie hard, sperand sa treaca de Grosjean cu aceasta strategie, ceea ce a si reusit. Grosjean a intrat la boxe in turul 29, a schimbat pe hard, si a revenit pe circuit pe locul trei dupa Vettel si Webber.Vettel a facut a doua si ultima oprire in turul 37, cu 16 tururi inainte de final, cand a schimbat tot pe pneuri hard. Pilotul Red Bull a revenit pe trei, dar cu Webber care a mai oprit o data si cu Grosjean nevoit sa parcurga 24 de tururi cu aceleasi pneuri, strategia lui Vettel a fost cea castigatoare.

Cu 11 tururi inainte de final, Webber a mai oprit o data pentru schimb pe medium si a inceput cursa de urmarire. Australianul a reusit sa treaca de Grosjean si a incheiat cursa pe locul secund. Pilotii din top 3 au fost despartiti in final de doar 10 secunde, cu toate ca fiecare a avut o strategie diferita.

„Ne asteptam sa fie o cursa foarte stransa, tinand cont de diferenta mica de timp intre cele doua compozitii nominalizate. Am vazut strategii diferite, dar majoritatea pilotilor au ales sa opreasca de doua ori asa cum am prevazut. Uzura pneurilor este mica, tinand cont de natura cursiva a circuitului – ceea ce inseamna ca solicitarile de tractiune sunt mici – dar unde energia laterala este foarte mare. Vettel a folosit o strategie cu doua opriri si a reusit sa se impuna dupa o lupta foarte stransa cu Webber si Grosjean. Ca de obicei primirea facuta de fanii din Japonia a fost fantastica, iar atmosfera una senzationala”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Medium Hard Intermediare Ploaie
1 WEB – 1.34.587 ROS – 1.34.650 N/A N/A
2 RIC – 1.35.020 VET – 1.35.317 N/A N/A
3 BUT – 1.35.549 RAI – 1.35.516 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Medium 18 Pic
Hard 27 Di Resta;
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A

BAROMETRUL ADEVARULUI

Previziunea noastra pentru Marele Premiu al Japoniei a fost o strategie cu doua opriri. Am spus ca strategie cea mai rapida este start pe medium, schimb tot pe medium in turul 20 si apoi pe hard in turul 37. Strategia alternativa a fost: start pe medium, schimb pe hard in turul 20 si apoi tot pe hard in turul 37.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram