Marele Premiu al Japoniei calificari

6 octombrie 2014

Suzuka, 4 octombrie 2014 – Pentru a opta oara in acest sezon, pilotii echipei Mercedes vor pleca din prima linie a grilei. Nico Rosberg a fost mai rapid decat Lewis Hamilton, cei doi piloti avand aceeasi strategie in calificari. Ambii piloti de la Mercedes au reusit sa economiseasca un set de pneuri de compozitie medium in Q2 si astfel Rosberg si Hamilton sunt singuri piloti din top 10 care au la dispozitie un set complet nou pentru cursa.

Temperaturile ridicate, 27 grade Celsius in aer si 38 grade Celsius temperatura asfaltului, s-au pastrat si in calificari. In prima sesiune (Q1), pilotii de la Mercedes, Williams, McLarens, Red Bull si Fernando Alonso de la Ferrari au folosit doar pneurile de compozitie hard pentru a obtine cel mai bun timp.

Incepand cu sesiunea a doua a calificarilor (Q2), toti pilotii au folosit doar pneurile de compozitie medium, acestea fiind mai rapide cu o jumatate de secunda decat cele hard, diferenta de performanta intre cele doua compozitii fiind influentata de evolutia circuitului in ceea ce priveste aderenta.

Pneurile de compozitie medium vor fi cruciale pentru cursa asa ca pilotii au incercat sa pastreze cat mai multe seturi posibil. In Q2, doar pilotii de la Mercedes au reusit sa economiseasca un set pentru ca au iesit o singura data pe circuit. In Q3 toti pilotii au parcurs doua tururi cronometrate, Rosberg fiind in final cel mai rapid.

Valtteri Bottas (Williams) a avut al treilea timp si a fost singurul pilot, cu exceptia lui Hamilton, care s-a apropiat la mai putin de o secunda de timpul de pole position. Si in sesiunea de antrenamente libere de sambata dimineata Rosberg a fost cel mai rapid tot cu pneurile de compozitie medium.

“Nici astazi nu am avut parte de surprize in ceea ce priveste pneurile. Diferenta de performanta dintre cele doua compozitii este mai mica, dar pneurile medium vor fi cele dupa care se va stabili strategia. Asta daca nu ploua, desigur. Duminica s-ar putea sa avem un cu totul alt tablou. Inca nu putem anticipa cum va influenta taifunul din zona desfasurarea cursei si trebuie sa asteptam sa vedem ce se intampla”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

O strategie cu doua opriri, in cursa de 53 de tururi, pare a fi cea mai rapida (asa cum a fost cazul si in sezonul trecut). Strategia optima este: start pe medium, schimb tot pe medium in turul 22 si apoi pe hard in turul 42. Unele echipe vor incerca si o strategie cu trei opriri: start pe medium, schimb pe medium in turul 18, apoi tot pe medium in turul 33 si hard in turul 47. Teoretic aceasta strategie este mai lenta cu 7 secunde. In caz ca ploua totul va depinde insa de cat de repede vor reactiona echipele. Daca temperaturile vor fi mai scazute decat vineri si sambata, atunci putem avea un alt nivel de degradare al pneurilor, care de asemenea poate influenta strategia.

CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:

Rosberg 1m33.228s Medium noi
Hamilton 1m34.210s Hard noi
Alonso 1m34.439s Medium noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram