Marele Premiu al Marii Britanii: antrenamente libere

5 iulie 2014

Silverstone, 01 iulie 2014 – Prima zi din Marele Premiu al Marii Britanii, o cursa renumita pentru conditiile meteo schimbatoare, s-a desfasurat in conditii de vreme frumoasa, dar prognoza meteo pentru restul sfarsitului de saptamana nu mai este la fel de optimista, ceea ce va influenta cu siguranta strategia folosirii pneurilor.

Pirelli a nominalizat pentru cursa de la Silverstone cele mai dure compozitii - P Zero Orange (hard) si P Zero Alb (medium) – deoarece pe circuitul britanic pneurile sunt supuse celor mai mari incarcaturi laterale din tot sezonul. Echipele si-au urmat programul normal in timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, testand compozitii si incarcaturi diferite de combustibil, dar informatiile adunate nu vor fi foarte relevante daca ploua.

Uzura si degradarea au fost in parametri pe acest circuit foarte solicitant, ceea ce inseamna ca daca vremea va ramane frumoasa, o strategie optima va fi una cu doua sau trei opriri la boxe. Evolutia circuitului, in ceea ce priveste aderenta, nu este un factor atat de important aici, iar echipele pot incepe deja sa calculeze strategia de cursa pentru duminica.

Lewis Hamilton (Mercedes) a fost cel mai rapid, cu pneurile de compozitie medium, in sesiunea a doua de antrenamente libere (FP2), iar Nico Rosberg, colegul sau de echipa, a fost cel mai rapid in FP1, cu pneurile de compozitie hard. Ca de obicei, pilotii au folosit doar pneurile hard in prima sesiune si ambele compozitii in sesiunea a doua, una mult mai reprezentativa pentru conditiile din calificari si cursa.

Pana acum, diferenta dintre cele doua compozitii pe tur este de aproximativ o secunda, diferenta care va ramane, cel mai probabil, constanta pe parcursul acestui sfarsit de saptamana.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: “Weekendul a inceput foarte bine, iar pneurile nominalizate, de compozitie hard si medium, s-au comportat conform cu asteptarile noastre. Desigur, ramane o mare necunoscuta, vremea, asa ca vom vedea cat de relevante vor fi antrenamentele de vineri. Echipele stiu insa care este situatia la Silverstone si cu siguranta vor reactiona foarte rapid la schimbarile meteo. Este o atmosfera fantastica aici, ca de obicei, si este fabulos ca putem concura in fata unora dintre cei mai entuziasti suporteri din lume.”

FP1:

FP2:
Rosberg 1m35.424s – Hard folosite Hamilton 1m34.508s – Medium noi
Hamilton 1m36.155s – Hard folosite Roberg 1m34.736s – Medium noi
Alonso 1m36.263s – Hard folosite Alonso 1m35.244s – Medium noi

Statistica pneurilor pentru ziua de vineri:
Hard Medium Intermediare Ploaie
km parcursi * 4.152 2.002 N/A 0 N/A
seturi utilizate in total ** 66 22 N/A 0 N/A
cel mai mare nr de tururi ** 26 26 N/A 0 N/A
* Cifrele de mai sus reprezinta numarul total de km parcursi in FP1 si FP2 astazi de catre toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii - combinat.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram