Silverstone, 5 iulie 2014 – Nico Rosberg (Mercedes) va pleca din pole position in Marele Premiu al Marii Britanii, cel mai bun timp din calificari fiind obtinut cu pneurile P Zero Alb (medium), nominalizate impreuna cu pneurile P Zero Orange (hard) pentru cursa de la Silverstone.
Insa, in calificarile de sambata, pneurile intermediare Cinturato Verde au fost in prim plan, fiind folosite in toate cele trei sesiuni. Conditiile meteo au fost atat de schimbatoare incat pe parcursul zilei de sambata au fost folosite toate tipurile de pneuri, din gama Pirelli, aduse la Silverstone: de ploaie, intermediare, hard si medium.
Rosberg a avut cea mai buna strategia si a exploatat la maximum conditiile de la Silverstone. In final, germanul a obtinut prima pozitie pe grila cu un avans de 1,6 secunde fata de Sebastian Vettel (Red Bull).
Calificarile au inceput pe ploaie, toti pilotii folosind pneurile intermediare la inceputul primei sesiuni (Q1). Trasa ideala s-a uscat repede si s-a trecut pe pneurile de compozitie medium, dupa care a inceput din nou sa ploua. Acestea au fost conditiile si in sesiunea a doua (Q2) si s-au repetat, mult mai dramaitc, in ultima sesiune (Q3). In momentul in care pilotii au schimbat pe medium, circuitul nu era complet uscat, dar Rosberg a avut o evolutie excelenta si a stabilit un timp mai slab cu doar o secunda, fata de cel obtinut in antrenamentele de vineri pe pista uscata.
Si ultima sesiune de antrenamente libere, de sambata dimineata, s-a desfasurat in aceleasi conditii, Vettel fiind cel mai rapid, urmat de colegul sau Daniel Ricciardo, ambii cu pneuri intermediare.
“Tinand cont de conditiile meteo, a fost o sesiune foarte complexa in care trebuia sa identifici punctul de trecere optim de la pneuri intermediare la slick-uri si ca urmare au fost cateva suprize in calificari. Anticipam o strategie cu doua opriri intr-o cursa cu o grila de start foarte interesanta”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI
Pentru cursa de 52 de tururi de la Silverstone, o strategie cu doua opriri este teoretic cea mai rapida, dar cu siguranta unii piloti vor incerca si o strategie cu o singura oprire, mai ales daca pleaca din jumatatea a doua a grilei. Previziunea noastra pentru cea mai rapida strategie este medium-medium-hard, cu opriri in tururile 23 si 45. Si o strategie cu trei opriri ar putea da rezultate bune (medium-medium-medium-hard), cu opriri in 18, 34 si 51. Cu aceasta strategie pilotul ar putea avea insa mari probleme de trafic in special pe finalul cursei.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro