MARELE PREMIU AL SPANIEI 2013 – CALIFICARI

13 mai 2013
Autor:
dowmedia08

Timpul de pole al lui Rosberg, 1m:20,178s, stabilit cu pneurile de compozitie medium, a fost cu peste o secunda mai rapid decat timpul cu care s-a plecat din pole position in 2012, timp stabilit de pilotul Williams, Pastor Maldonado (1m:22,285s) cu pneurile de compozitie soft, in ciuda faptului ca utilizarea sistemului DRS a fost nelimitata sezonul trecut. Din punct de vedere statistic, obtinerea pe acest circuit a unei pozitii cat mai bune pe grila este vitala, o singura data cursa din Barcelona fiind castigata de un pilot care a plecat din linia a doua a grilei de start.

Pilotul Ferrari, Felipe Massa a fost cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente libere de dimineata, reusind un timp mai bun cu 0,006s decat Kimi Raikkonen, chiar la finalul orei, utilizand pneurile de compozitie medie.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„Echipele au avut putin timp pentru a-si pregati calificarile, datorita vremii ploioase de vineri dimineata, astfel ca pentru azi mai erau cateva ecuatii nerezolvate. Asa cum era de asteptat am observat ca pista a evoluat considerabil din punctul de vedere al aderentei, timpul de pole de la Barcelona de anul acesta fiind cel mai rapid de cand Pirelli a revenit in Formula 1, in 2011. Echipele au trebuit sa se adapteze rapid ultimei evolutii a pneului hard P Zero Orange, care ar trebui sa le permita sa isi mentina mai usor pneurile in temperatura optima de lucru si astfel sa le ofere mai multe posibilitati pentru strategia din cursa. Cu o puternica apasare laterala, o suprafata abraziva si termperaturi ridicate, Barcelona este un adevarat banc deprobe pentru pneuri. Ne asteptam sa avem strategii cu trei opriri la boxe, asa cum a fost cazul si anul trecut. Cursa nu a fost niciodata castigata de piloti clasati mai jos de primele trei locuri pe grila, asa ca suntem foarte curiosi sa vedem daca exista piloti capabili sa schimbe acest lucru cu ajutorul unei strategii de cursa.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:
Cea mai rapida strategie pentru cele66 de tururi de pe Circuit de Catalunya pare a fi cea cu trei opriri la boxe, asa cum a fost si cazul anul trecut. Se va intampla astfel: start pe pneuri medii, schimb pe medii in turul 16, din nou pe medii in turul 33 si ultima oprire in turul 50 pentru hard.

Ca alternativa, mai exista o strategie eficienta, tot cu trei opriri: start pe medii, schimb pe medii in turul 17, schimb pe hard in turul 34 si din nou hard in turul 50.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:
1. F. Massa 1m21.901s Medium nou
2. K. Raikkonen 1m21.907s Medium nou
3. M. Webber 1m22.044s Medium nou

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram