Calificarile s-au desfasurat la o temperatura ambientala de 27 grade Celsius si vant puternic. Valtteri Bottas (Williams) a fost cel mai rapid in Q1 cu pneurile medium, folosite de altfel de toti pilotii care au parcurs doua tururi cronometrate in prima parte a calificarilor. Doar pilotii de la Lotus au parcurs un singur tur cronometrat in timp ce toti ceilalti au parcurs doua. Si cei doi piloti de la Red Bull au folosit un singur set de pneuri hard in Q1, ceea ce le-a permis sa salveze un set de pneuri medium pentru restul calificarilor si cursa.
Toti pilotii ajunsi in Q2 au folosit pneurile medium inca de la inceputul sesiunii, Vettel fiind cel mai rapid, urmat de Mark Webber, colegul sau de echipa. Pe finalul acestei sesiuni de calificare temperatura asfaltului a inceput sa scada usor.
Pilotii care au ajuns in top 10 au folosit doar pneurile medium si in Q3. Vettel a stabilit timpul de pole la cel de-al doilea tur cronometrat, in ultimele secunde, fiind mai rapid decat Webber in ultimul sector al circuitului.
Si ultima sesiune de antrenamente libere, de sambata dimineata, a fost dominata de pilotii Red Bull, Vettel fiind si de data aceasta mai rapid decat Webber. Lewis Hamilton de la Mercedes a fost pe trei. Cei mai buni timpi au fost obtinuti pe finalul sesiunii cu pneurile medium cand pilotii simulau calificarile.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery:„Alegerea pneurilor pentru aceasta cursa a fost una conservatoare, ceea ce inseamna ca aducerea lor la temperatura optima este foarte importanta. Nu a fost o misiune usoara pentru ca temperatura a scazut spre finalul sesiunii, ceea ce nu se intampla foarte des in calificari. Cu temperaturi variabile si vant puternic, sesiunea de calificare nu a fost deloc una usoara. Aderenta pe circuit a crescut cu fiecare tur, dar uzura si degradarea pneurilor nu reprezinta o problema. Din ceea ce am vazut pana acum, cel mai probabil vom vedea o singura oprire in timpul cursei pentru majoritatea pilotilor, asa cum a fost cazul si anul trecut.”
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:
O strategie cu o singura oprire este cel mai rapid mod de a termina Marele Premiu al Statelor Unite. Se incepe cu pneurile medium, apoi schimb pe hard in turul 19 si se termina cursa cu acest tip de pneuri.
O alternativa ar putea fi start pe hard si schimb pe medium in turul 37.
Unii piloti pot incerca si o strategie cu doua opriri, iar cea mai rapida este start pe medium, schimb pe hard in turul 10 si apoi tot pe hard in turul 33.
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 3:
1. Vettel 1m36.733s Medium noi
2. Webber 1m36.936s Medium noi
3. Hamilton 1m37.064s Medium noi
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro