Cea mai mare provocare de la Austin a fost variatia mare a temperaturii, de la 18 grade Celsius in antrenamentele libere de vineri si pana la 37 de grade Celsius temperatura in cursa de duminica. Acest lucru a influentat comportamentul pneurilor, fiind foarte dificil pentru echipe sa prevada gradul de uzura si degradare si, implicit, sa aleaga strategia potrivita.
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), locul 14 pe grila, a fost singurul pilot care a luat startul cu pneurile de compozitie hard. Strategia echipelor a fost afectata si de cele doua tururi in care pe circuit a fost masina de siguranta.
Prima oprire a fost cea a lui Esteban Gutierrez de la Sauber, in turul 1, dupa ce a facut pana in urma unui incident la start. A ales pneurile hard si a mai oprit apoi in turul 36 pentru un set de pneuri de compozitie medium. Si Pastor Maldonado de la Williams a oprit devreme, in turul 8, pentru un set de pneuri hard, dar si pentru mici reparatii la monopostul sau avariat in urma unui incident pe pista.
Prima oprire programata a fost cea a lui Heikki Kovalainen (Lotus) in turul 17. Finlandezul a schimbat pe hard si a castigat trei pozitii in lupta cu rivalii directi, dar a pierdut apoi timp cand a fost nevoit sa mai opreasca o data pentru a schimba partea din fata a monopostului sau.
Vettel a intrat la boxe in turul 27 pentru un set de pneuri hard si a cedat pozitia de lider, pentru trei tururi, francezului Romain Grosjean. Pilotul echipei Lotus a pierdut pozitia de lider cand a intrat si el la standuri. In final, Grosjean a terminat cursa pe locul secund, la sase secunde in spatele lui Vettel, egalandu-si astfel cel mai bun rezultat din Formula 1.
Pillotii din top 12 au folosit o strategie cu o singura oprire, in timp ce Felipe Massa a fost cel mai bine clasat pilot, pe locul 13, cu o strategie cu doua opriri.
„Variatia de temperatura pe care am vazut-o in acest weekend a fost foarte mare. Pilotii s-au confruntat cu conditii diferite pe pista la fiecare sesiune. Cu temperaturi atat de diferite ale asfaltului ar fi fost nevoie de mai multe compozitii decat cele doua permise de regulament, dar acestea au fost niste conditii speciale si cu siguranta nu este o optiune. Tinand cont de aceste conditii, echipele nu au avut suficiente informatii despre comportamentul pneurilor in cursa. Chiar si asa majoritatea pilotilor au ales o strategie cu o singura oprire asa cum ne-am asteptat, iesirea masinii de siguranta pe circuit ajutand putin la acest lucru”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:
Medium Hard Intermediare Ploaie
1 KOV – 1.41.028 VET – 1.39.856 N/A N/A
2 DIR – 1.41.148 GRO – 1.40.445 N/A N/A
3 MAS – 1.41.209 BOT – 1.40.492 N/A N/A
CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA
Medium 29 Grosjean, Vergne
Hard 48 Maldonado
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A
BAROMETRUL ADEVARULUI
Previziunea noastra pentru Marele Premiu al Statelor Unite a fost o strategie cu o singura oprire: start pe medium, apoi schimb pe hard in turul 19 pana la final. Vettel a ramas mai mult timp pe circuit decat am prezis, ajutat si de iesirea pe circuit a masinii de siguranta, si a oprit la boxe doar in turul 27 pentru setul de pneuri hard.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro