Marele Premiu al Statelor Unite: calificari

3 noiembrie 2014

Austin, 2 noiembrie 2014 – Folosind pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, Nico Rosberg a fost cel mai rapid pe Circuit of the Americas. Timpul pilotului german (1m:36,067s), stabilit chiar la finalul ultimei sesiuni de calificare (Q3), a fost mai bun cu 0,3 secunde decat cel stabilit in 2013, cand monoposturile avea motoare mai mari si mai multa apasare aerodinamica.

Temperatura ambientala a crescut pe parcursul zilei, iar calificarile s-au desfasurat la 22 de grade Celsius, in timp ce temperatura asfaltului a ajuns la 36 grade Celsius. Ambele compozitii, soft si medium, au atins repede temperatura optima de lucru, iar diferenta de performanta dintre ele a fost de peste o secunda pe tur.

Cu 18 masini inscrise in cursa, calificarile au avut un format usor modificat: patru masini eliminate in Q1 si alte patru in Q2. Sebastian Vettel a decis sa nu treaca de Q1, deoarece in urma unei penalizari primite pentru schimbarea motorului va pleca oricum de pe linia boxelor. Campionul mondial en-titre a parcurs un singur tur cronometrat cu pneurile soft in Q1 si va avea la dispozitie toate seturile de pneuri, prevazute de regulament, pentru cursa de duminica.

Vettel are la dispozitie o gama variata de strategii, una cu trei opriri fiind teoretic mai rapida. Totusi majoritatea pilotilor va alege probabil una cu doua, dupa ce anul trecut cea mai populara alegere a fost una cu o singura oprire (in 2013 au fost nominalizate pneurile medium si hard).

Ultime sesiune de antrenamente libere s-a desfasurat la temperaturi foarte scazute, Lewis Hamilton fiind mai rapid decat colegul sau de echipa cu opt zecimi de secunda. Pilotul britanic a stabilit cel mai bun timp cu pneurile soft.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: ”Daca ar trebui sa descriu calificarile intr-un singur cuvant, atunci acesta ar fi “rapid”. Viteza mai mare, in comparatie cu cea din 2013, nu vine doar din faptul ca am nominalizat o compozitie mai moale, dar si datorita faptului ca echipele au invatat sa exploateze la maximum noile monoposturi pe final de sezon. Asa cum era de asteptat, degradarea termica a fost unul din factorii cheie, ceea ce ofera numeroase posibilitati in ceea ce priveste strategia. Oricum, cred ca majoritatea echipelor va opta pentru una cu doua opriri, cu toate ca, teoretic, cea mai rapida este una cu trei. Tinand cont de ceea ce am vazut in calificari, sunt sigur ca vom avea o cursa foarte interesanta duminica.”

Prezicatorul misterios de la Pirelli:

In cursa de 56 de tururi de pe Circuit of the Americas, teoretic cea mai rapida strategie este una cu trei opriri. Singura problema este traficul, asa ca aceasta poate da rezultate doar daca este folosita de echipele mai rapide. Strategia este: start pe soft, schimb pe soft in turul 12, tot soft in turul 25 si apoi pe medium in turul 38. Cea mai rapida straegie cu doua opriri este: start pe soft, schimb pe medium in turul 14 si apoi tot pe medium in turul 35. Pentru cei care nu au ajuns in top 10, care pot lua startul cu pneurile medium, o strategie la fel de rapida este: start pe medium, apoi pe soft in turul 22 si medium in turul 36.

Cele mai rapide compozitii in FP3:

Hamilton 1m37.107s Soft noi
Rosberg 1m37.990s Soft noi
Massa 1m38.214s Soft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram