Marele Premiu al Statelor Unite cursa

3 noiembrie 2014

Ausitn, 3 noiembrie 2014 – Lewis Hamilton a avut o strategie cu doua opriri si si-a asigurat victoria in Marele Premiu al Statelor Unite, dupa ce a plecat de pe pozitia secunda a grilei de start. In urma rezultatelor de la Austin, doar Lewis Hamilton si Nico Rosberg, cei doi piloti ai echipei Mercedes, au mai ramas in lupta pentru titlul pilotilor. Pentru Hamilton aceasta a fost a 32-a victorie din cariera, ceea ce inseamna ca a urcat pe locul 5 in topul pilotilor cu cele mai multe victorii, la egalitate cu Fernando Alonso, si este pilotul britanic cu cel mai mare numar de victorii din istorie.

Hamilton a inceput cursa cu pneurile de compozitie soft si la urmatoarele doua opriri a schimbat de fiecare data pe medium. In final, avansul sau a fost de patru secunde. Nico Rosberg a plecat din pole position si a avut o strategie similara. Toti pilotii, cu exceptia lui Nico Hulkenberg (Force India), Daniil Kvyat (Toro Rosso) si Sebastian Vettel (Red Bull) au inceput cursa cu pneurile soft, Vettel plecand de pe linia boxelor.

Ambii piloti de la Williams au avut o strategia diferita fata de pilotii din fata schimband prima oara pe soft si apoi pe medium pentru finalul cursei. Daniel Ricciardo a exploatat la maximum strategia si a reusit sa termine pentru a opta oara pe podium in Formula 1. Fernando Alonso a fost singurul pilot din top 10 care a folosit strategia soft-medium-soft.

Neutralizarea cursei din primele tururi a dus la schimbarea strategiilor pentru unii piloti, inclusiv pentru cei doi ai echipei McLaren. Cea mai interesanta tactica a fost cea a lui Vettel, care a intrat de doua ori in perioada de neutralizare, ceea ce i-ar fi permis sa termine cursa de 56 de tururi fara o alta oprire. In final, campionul mondial en-titre a oprit de patru ori s a terminat cursa in puncte, pe locul 7.

“A fost o cursa foarte disputata pentru locurile din puncte, iar spectatorii si telespectatorii au asistat la un spectacol frumos. Nominalizarea pneurilor a contribuit din plin la acest spectacol pentru ca a permis alegerea unor strategii diferite, nivelul de uzura si degradare fiind cel prevazut de noi. Performanta pneurilor s-a schimbat, comparativ cu ziua de sambata, deorece temperaturile au fost mai ridicate in timpul cursei. Lewis Hamilton a gestionat perfect pneurile si a reusit sa-si creeze un avantaj in comparatie cu colegul sau de echipa. Ii felicitam pe cei de la Mercedes si pentru titlul pilotilor, dar ramane sa mai vedem cine va castiga pana la urma aceasta lupta”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Cei mai buni timpi ai zilei in functie de compozitie
Medium Soft Intermediare Ploaie
1 Ham 1m41.929s Vet 1m41.379s N/A N/A
2 Ros 1m41.932s Alo 1m41.474s N/A N/A
3 Bot 1m42.505s Kvy 1m41.689s N/A N/A

Cel mai lung parcurs cu un set de pneuri:
Medium 26 tururi Magnussen
Soft 18 tururi Massa

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram