Marele Premiu de Formula 1 al Chinei: calificari

14 aprilie 2015

Shanghai, 11 aprilie, 2015 – Lewis Hamilton a fost cel mai rapid în calificările pentru Marele Premiu al Chinei și și-a trecut în palmares al cincilea pole la Shanghai. Pilotul de la Mercedes a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:35,782 s cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft. Nico Rosberg, colegul său de echipă, va pleca din prima linia a grilei, timpul său fiind mai slab cu doar 0,042 secunde.

Mercedes și-a consolidtat avantajul din prima parte a calificărilor (Q1), când a folosit exclusiv pneurile de compoziție medium, mai lente cu aproape două secunde comparativ cu cele soft. În final, timpul de pole stabilit de Hamilton a fost cu 2,5 secunde mai rapid decât cel mai bun timp din sesiunea a treia de antrenamente libere din 2014 (calificările desfășurându-se pe ploaie), cee ce confirmă creșterea performanțelor monoposturilor dezvoltate pentru 2015.

Temperatura asfaltului a ajuns la 35 grade Celsius, cea mai ridicată din China până acum, iar prognoza meteo pentru cursă este similară, șansele de ploaie fiind minime.

În partea a doua a calificărilor (Q2) toți piloții au folosit pneurile de compoziție soft, diferențele de timp fiind mult mai mici. Lupta pentru primele 10 locuri pe grila de start s-a dat tot cu pneuri soft, Hamilton având cel mai bun timp încă de la primul tur cronometrat în Q3. Echipele Mercedes și Ferrari sunt singurele care au economisit un set de pneuri soft pe care-l pot folosi în cursă.

Hamilton a fost cel mai rapid, tot cu pneurile soft, și în sesiunea a treia de antrenamente libere (FP3) cu timpul de 1m:37,615 s. Cu excepția Q1, unde cel mai rapid a fost Sebastian Vettel, pilotul Mercedes a avut cel mai bun timp în toate sesiunile.

“Pentru cursă, ne așteptăm la condiții meteo similare ca cele de sâmbătă, ceea ce oferă numeroase opțiuni echipelor din punctul de vedere al strategiei. Am văzut unele diferențe, în ceea ce privește performanțele celor două compoziții, între echipe, ceea ce va fi iarăși o variabilă interesantă. Pneurile sunt identice pentru toată lumea și acum depinde doar de fiecare echipă cum își maximizează performanțele. Ne așteptăm la o strategie cu două opriri pentru majoritatea piloților, dar cu siguranță vor fi și piloți care vor încerca ceva diferit. Cursa din China este una imprevizibilă și în care se poate întâmpla absolut orice”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

STRATEGIA DE CURSA DE LA PIRELLI:

O strategie cu trei opriri este, pe hârtie, cu o secundă mai rapidă în cursa de 56 de tururi, dar implică și riscul de a pierde timp din cauza traficului. Totuși, în China se depășește mult mai ușor decât în altă parte, datorită configurației circuitului. Cea mai rapidă strategie cu trei opriri este: start pe soft, schimb tot pe soft în turul 10, tot soft în turul 25 și apoi pe medium în turul 43.

În practică, o strategie cu două opriri este mult mai probabilă. În acest caz cea mai bună opțiune este: start pe soft, schimb pe soft în turul 12 și apoi pe medium în turul 27.

În cazul în care poate fi controlată degradarea pneurilor, o soluție intrigantă, dar puțin probabilă, ar fi o strategie cu o singură oprire: start pe soft și apoi schimb pe medium în turul 19.

Cei mai buni timpi in FP3:
1 Hamilton 1m37.615s Soft noi
2 Rosberg 1m37.841s Soft noi
3 Vettel 1m38.313s Soft noi

Top 10:
Hamilton 1m35.782s Soft noi
Rosberg 1m35.824s Soft noi
Vettel 1m36.687s Soft noi
Massa 1m36.954s Soft noi
Bottas 1m37.143s Soft noi
Raikkonen 1m37.232s Soft noi
Ricciardo 1m37.540s Soft noi
Grosjean 1m37.905s Soft noi
Nasr 1m38.067s Soft noi
Ericsson 1m38.158s Soft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram