Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei 2015: calificari

11 mai 2015

CU PNEURILE DE COMPOZIȚIE MEDIUM, NICO ROSBERG A ÎNTRERUPT SERIA DE POLE-URI OBȚINUTE DE LEWIS HAMILTON ÎN ACEST SEZON

O STRATEGIE CU DOUĂ OPRIRI ESTE CEA MAI PROBABILĂ PENTRU CURSA DE DUMINICĂ

PILOȚII ECHIPELOR MERCEDES ȘI FERRARI AU ECONOMISIT UN SET DE PNEURI MEDIUM PENTRU CURSĂ

Barcelona, 9 mai 2015 – Nico Rosberg a întrerupt monopolul colegului său de la Mercedes, Lewis Hamilton, care a plecat din pole position la toate cursele desfășurate în acest sezon. Germanul a fost cel mai rapid pilot din calificările pentru Marele Premiu al Spaniei, o cursă în care Pirelli este și sponsor titular. Temperatura asfaltului a atins aproximativ 49 de grade Celsius, iar pneurile P Zero Orange hard și P Zero Alb medium au avut un comportament conform așteptărilor.

Strategia va juca un rol crucial în cursa de duminică, piloții încercând să găsească cea mai bună soluție încă din calificări. Pneurile de compoziție medium vor fi în prim plan duminică, acestea fiind mai rapide cu peste o secundă pe circuitul din Barcelona. Astfel, pentru a economisi un set de pneuri de compoziție medium, unii dintre piloții de top au trecut de Q1, prima sesiune a calificărilor, folosind doar pneurile de compoziție hard, ceea ce nu a fost foarte ușor ținând cont de diferența dintre compoziții. În final, cei doi piloți de la Mercedes, plus Sebastian Vettel de la Ferrari, au trecut de Q1 folosind doar pneurile cele mai dure din gama Pirelli. Hamilton a fost cel mai rapid în această sesiune cu compoziția care, teoretic, este mai lentă în condițiile din Spania.

Mercedes și-a păstrat avantajul în Q2 și Q3, următoarele două sesiuni ale calificărilor, Rosberg obținând în final pole-ul. Lewis Hamilton a avut al doilea timp, Vettel al treilea, iar Raikkonen al șaptelea, dar ținând cont că au economisit un set de pneuri de compoziție medium (în Q1 și Q3), piloții de la Ferrari sunt într-o poziție bună din punct de vedere tactic. Piloții din top cinci în Q2 au parcurs un singur tur cronometrat, încercând să gestioneze astfel cât mai eficient seturile de pneuri pe care le au la dispoziție.

În FP3, cea de-a treia sesiune de antrenamente libere, desfășurată la temperaturi puțin mai scăzute, Rosberg a fost cel mai rapid cu pneurile de compoziție medium, dar și cu cele de compoziție hard.

“Calificările s-au desfășurat conform așteptărilor noastre atât în ceea ce privește performanțele monoposturilor, dar și comportamentul pneurilor. Uzura și degradarea au fost în parametrii așteptați, iar pentru cursa de duminică ne așteptăm la o strategie cu două opriri pentru majoritatea piloților, chiar dacă, teoretic, una cu trei opriri este puțin mai rapidă. Temperatura asfaltului a fost foarte ridicată și așa va fi și duminică, în timpul cursei. Sunt sigur că echipele au adunat suficiente informații pentru a găsi strategia optimă care să le permită să obțină cele mai bune rezultate”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Cei mai buni timpi in FP3:

1 Rosberg 1m26.021s Medium noi
2 Vettel 1m26.177s Medium noi
3 Hamilton 1m26.222s Medium noi

Top 10:
Rosberg 1m24.681s Medium noi
Hamilton 1m24.948s Medium noi
Vettel 1m25.458s Medium noi
Bottas 1m25.694s Medium noi
Sainz 1m26.136s Medium noi
Verstappen 1m26.249s Medium noi
Raikkonen 1m26.414s Medium noi
Kvyat 1m26.629s Medium noi
Massa 1m26.757s Medium noi
Ricciardo 1m26.770s Medium noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram