In sesiunea de dimineata, cand temperatura asfaltului a atins 45 de grade Celsius, Romain Grosjean (Lotus) a fost cel mai rapid cu pneurile medium. Aceasta a fost singura compozitie pe care echipele au folosit-o in prima sesiune de antrenamente libere, dupa care in sesiunea a doua au trecut pe soft. Paul di Resta (Force India) a avut o problema cu franele, ceea ce a dus la distrugerea unei jante, acesta fiind singurul incident legat de pneuri in cele doua sesiuni.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery:„Ziua de vineri in Abu Dhabi este unica si este marcata de contrastul dintre cele doua sesiuni. Cu cea de-a doua sesiune mult mai aproape de ceea ce vom vedea in calificari si cursa, uzura si degradarea pneurilor din sesiunea de dimineata nu este una foarte relevanta. Totusi fiecare kilometru parcurs este util pentru a seta masina si pentru a evalua optiunile in privinta strategiei. Dimineata asfaltul a fost alunecos datorita prafului, ceea ce a dus si la aparitia fenomenului de graining la unele echipe. Din ceea ce am vazut pana acum este o diferenta de 1,5 secunde intre cele doua compozitii, suficient pentru ca stategia sa joace un rol crucial. Ne asteptam ca pilotii din top 10 sa se califice cu pneurile soft, ceea ce le va permite celorlati sa plece in cursa cu ce pneuri isi doresc. Mai avem multe date de analizat, dar asa cum se vad lucrurile acum cred ca vom vedea una sau doua opriri duminica, iar echipele vor parcurge mai multe tururi cu acelasi set de pneuri in partea a doua a cursei datorita temperaturilor mai scazute.”
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 1:
1.Grosjean 1m44.241s Medium folosite
2.Hamilton 1m44.433s Medium folosite
3.Vettel 1m44.499s Medium folosite
Antrenamente libere 2:
1.Vettel 1m41.335s Soft noi
2.Webber 1m41.490s Soft noi
3.Hamilton 1m41.690s Soft noi
DATE STATISTICE:
Soft Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 1.827 4.892 NA NA
Seturi folosite ** 22 45 NA NA
Cel mai mare numar de tururi ** 24 30 NA NA
* Numarul total de km parcursi in cele doua sesiuni de antrenamentele libere de toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii.
FIE CA FORTA SA FIE CU TINE:
Forta G maxima pe franare (forta longitudinala): Virajul 8 @ -4.75 g
Forta G maxima pe viraje (forta laterala): Virajul3 @ 4.3g
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro