MARELE PREMIU DE LA ABU DHABI2013 – CALIFICARI O STRATEGIE CU O SINGURA OPRIRE POSIBILA IN CURSA DE LA ABU

4 noiembrie 2013

Calificarile au inceput dupa amiaza pe lumina si s-au terminat pe intuneric, aceasta fiind o caracteristica a cursei de la Abu Dhabi. Timpul de 1m:39,957s i-a adus lui Webber cel de-al 13-lea pole din cariera si al doilea din acest sezon, australianul egaland si performanta compatriotului sau Jack Brabham. Cu Sebastian Vettel pe locul secund, Red Bull Racing si-a asigurat a patra dubla pe grila din acest sezon.

Cu pana la o secunda si jumatate diferenta pe tur intre cele doua compozitii, strategia a jucat un rol foarte important inca de la inceputul calificarilor in Q1. Majoritatea pilotilor au inceput cu pneurile de compozitie medium, dar cei doi piloti de la Red Bull au iesit direct pe soft si nu au folosit deloc pneurile medium pe parcursul calificarilor. In urma deciziei lor si ceilalti piloti au schimbat pe soft inca din Q1, Lewis Hamilton de la Mercedes fiind cel mai rapid.

Primii 16 piloti au fost despartiti de doar sase zecimi de secunda si toti au folosit doar pneurile soft in Q2. La finalul sesiunii tot un monopost Mercedes a fost cel mai rapid, dar de data aceasta pilotat de Nico Rosberg.

In Q3, pilotii din top 10 au inceput sesiunea cu pneurile soft, iar Mark Webber a stabilit cel mai bun timp pe finalul sesiunii cand temperatura asfaltului s-a stabilizat la 34 grade Celsius. Timpul sau a fost mai rapid cu o jumatate de secunda decat cel stabilit anul trecut de Lewis Hamilton.

Pilotii de la Red Bull au terminat pe primele doua locuri si in antrenamentele libere, sesiune in care toti au folosit ambele compozitii ale pneurilor Pirelli. Singura diferenta a fost ca de data aceasta Vettel a fost cel mai rapid.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„Doi factori au influentat strategia in timpul calificarilor: diferenta mare de timp pe tur intre cele doua compozitii si cresterea rapida a aderentei pe circuit. S-a vazut asta pentru ca de fiecare data cel mai bun timp s-au stabilit la finalul sesiunilor cand era cea mai buna aderenta. Un alt factor a fost si temperatura asfaltului care a scazut pe masura ce soarele apunea. Si acest lucru reprezinta o provocare pentru ingineri. Ne asteptam ca majoritatea pilotilor sa foloseasca o strategie cu o singura oprire, dar s-ar putea ca unii sa foloseasca strategii diferite. Tinand cont de uzura si degradarea vazute pana acum exista mai multe optiuni. Pneurile soft ofera un avantaj considerabil ca si performante, iar cele medium sunt mai consistente pe o durata mai lunga. Avem aceleasi nominalizari ca in India, dar aici situatia este complet diferita si strategia va face cu siguranta diferenta in cursa de duminica.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:

O singura oprire este teoretic cea mai rapida varianta in cursa de 56 de tururi de la Abu Dhabi indiferent de pneurile cu care se pleaca. Daca se pleaca pe soft, ne asteptam ca pilotii sa schimbe pe medium in turul 12 si sa termine cursa cu acest set de pneuri. Daca se pleaca pe medium se va schimba pe soft in turul 43 si apoi se va merge pana la final.

Strategie optima cu doua opriri este: start pe soft, schimb pe medium in turul 9 si apoi tot pe medium in turul 32.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:
1. Vettel 1m41.349s Soft noi
2. Webber 1m41.571s Soft noi
3. Hamilton 1m41.580s Soft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram