MARELE PREMIU DIN ABU DHABI2013 – CURSA VETTEL CASTIGA IN NOCTURNA DIN ABU DHABI DUPA CE A OPRIT DE DOUA

4 noiembrie 2013

Vettel a preluat conducerea inca din start si a oprit pentru prima oara in turul 14 cand a schimbat de pe soft pe medium. In prima parte a cursei, Paul Di Resta, pilotul echipei Force India, a parcurs cele mai multe tururi cu pneurile soft, 20, in timp ce Sutil, colegul sau de echipa, a parcurs cele mai multe tururi cu cele medium, 28. Cu aceasta strategie, Di Resta si Sutil au terminat pe locurile sase, respectiv zece, dupa ce au plecat in cursa de pe pozitiile 11 si 17.

Vettel a oprit pentru a doua oara in turul 37, tot pentru un set de pneuri de compozitie medie, si a ramas lider pana la final cu un avans de o jumatate de minut fata de Mark Webber, colegul sau de echipe. Pentru Red Bull Racing aceasta a fost a treia dubla din acest sezon si podiumul cu numarul 100 pentru echipa. Fernando Alonso (Ferrari) a avut o strategie diferita parcurgand ultimele 11 tururi cu pneuri soft, ceea ce ia permis sa urce pana pe cinci in clasamentul cursei. Jenson Button a parcurs 44 de tururi cu compozitia medium si ar fi avut o strategie cu o singura opriere, daca nu ar fi fost obligat sa intre la boxe pentru a schimba eleronul fata.

„In primul rand felicitari pentru Sebastian Vettel dupa victoria din cursa. Am vazut numeroase strategii, iar nivelul de uzura si degradare a fost in limite normale, ceea ce a permis pilotilor sa parcurga un numar mare de tururi, inclusiv cu cele de compozitie soft. Sebastian a facut o cursa perfecta si nu a cedat prima pozitie niciodata. Strategia sa de a nu folosi pneurile de compozitie medium in calificari a dat rezultate, el avand la dispozitie pentru cursa un set nou. Asa cum ne asteptam aderenta pe circuit a crescut permanent si finalul pe noapte a fost unul foarte spectaculos”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Soft Medium Intermediare Ploaie
1 ALO – 1.43.434 VET – 1.43.893 N/A N/A
2 BOT – 1.44.351 GRO – 1.44.301 N/A N/A
3 SUT – 1.45.609 WEB – 1.44.364 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Soft 28 Sutil
Medium 44 Button
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A

BAROMETRUL ADEVARULUI

Previziunea noastra pentru cursa din Abu Dhabi a fost ca vom avea o singura oprire, dar pana la urma majoritatea pilotilor au oprit de doua ori. Cursa din Abu Dhabi este una dintre cele mai dificile pentru astfel de previziuni deoarece temperatura scade mult pe final de cursa, ceea ce are un impact asupra uzurii si degradarii pneurilor.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram