Marsul Oras
Principala problema identificata de organizatorii marsului este nerespectarea Legii 448/ 2006 (actualizata in ianuarie 2008) si a Normativului privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap (Normativul NP 051-2012, publicat in 2013, in Monitorul Oficial din 5 martie 2013), ale caror texte cadru stipuleaza conditiile minime obligatorii cu privire la accesibilizarea spatiilor publice. In ciuda existentei acestor legi, autoritatile din Bucuresti nu au elaborat inca un plan de accesibilizare a orasului, iar numeroasele lucrari de reabilitare pe care le deruleaza nu respecta conditiile privind accesibilizarea..
Alte probleme identificate sunt: nu este respectata inaltimea de maxim 2 cm a bordurii in zona intersectiilor (pe Soseanua Pantelimon, unde tocmai se amenajeaza spatiul public, coborarea este de 11 cm), asfaltul este, in multe zone, plin de gropi, unele trotuare sunt prea stramte pentru a permite accesul unei persoane in scaun rulant, parcarea autoturismelor pe trotuar obtureaza circulatia pietonilor pe trotuar (una dintre aceste zone critice este chiar trotuarul din fata Primariei Generale), continuitatea trotuarului este afectata de chioscuri si mobilier stradal, semafoarele nu sunt accesibilizate pentru persoane cu dizabilitati vizuale, marcajele tactile, acolo unde exista, sunt un pericol pentru persoanele varstnice, fiind desprinse de trotuar. Organizatorii si sustinatorii marsului vor depune la primariile de sector, Primaria Generala si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale scrisori deschise pentru a solicita masuri urgente pentru solutionarea acestor probleme (gasiti scrisorile atasate acestui e-mail).
Dupa cum arata un experiment realizat recent de catre organizatori in centrul capitalei, ce a avut ca obiect traversarea intersectiei de la Piata Universitatii de catre o persoana in scaun rulant, infrastructura urbana este dezvoltata preponderent pentru tranzitarea orasului cu autoturismul. Am constatat ca platformele pasajului nu sunt functionale in week-end, cheia aflandu-se in posesia personalului administrativ angajat de PMB, care nu era la post in ziua experimentului. Astfel, am fost nevoiti sa mergem mai mult de 1 km pentru a traversa intersectia.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro