Desi toate pareau bune si frumose prin mediul online pentru Nestle, care este una dintre cele mai active companii pe social media, avand o pagina pe Facebook cu peste 90.000 de fani activi care iau parte bucurosi la toate initiativele de comunicare ale companiei. Mi mult, chiar intretin comunicarea, ce mai, participa activ la transmiterea mesajului corporatist al Nestle si la dobandirea notorietatii brandului. Probabil ca departamentul de comunicare si relatii publice online era rasfatat de sefi si laudat pentru modul in care administreaza relatiile cu amatorii de "pauze dulci". Un peisaj de-a dreptul perfect, pana cand un eveniment neplacut, nedorit si neasteptat a lovit in plin imaginea Nestle. Furtuna distrugatoare a fost declansata de un adversar la fel de activ in bransa activistilor ecologisti cum este Nestle in bransa producatorilor de ciocolata si dulciuri. Nimeni alta decat asociatia mondiala pentru apararea mediului inconjurator, Greenpeace, a lansat bomba. Ecologistii de la Greepeace acuzau Nestle ca foloseste ulei de palmier pentru a produce celebra ciocolata "ia o pauza, ia un... KitKat", iar folosirea acestui ulei de palmier in industria alimentara este cauza defrisarilor masive care distrug atat mediul natural al urangutanilor, cat si sursa lor de hrana. Desfasurarea actiunii Toate erau bune si frumoase in lumea Nestle pana cand cei de la Greenpeace, aprigi aparatori ai mediului, au luat la cunostinta despre ingredientele folosite pentru popularul KitKat. Odata ce a aflat vestea, organizatia ecologista a si raspandit-o online folosind cu iscusinta mediile sociale. In primul rand au realizat un clip video pentru a-si sutine campania impotriva Nestle, clip pe care il puteti vizualiza in cele ce urmeaza. Vazand aceasta, cei de la Nestle au procedat rapid la inlaturarea acestui spot de pe YouTube, dar ecologistii l-au postat din nou pe un alt site de continut video, Vimeo.com. A fos o actiune disperata, oamenii au aflat despre campania Greenpeace si au dezlantuit "cosmarul viral" al Nestle. Oameni, iubitori de animale si de natura au reactionat imediat si au luat atitudine, criticand Nestle chiar pe pagina de Facebook a companiei. In acel moment, Nestle a inceput sa se confrunte cu o criza acuta de imagine, care devenea din ce in ce mai periculoasa odata cu tavalugul de reactii critice postate de utilizatori, pe Facebook. Numarul "fanilor" Nestle crestea incontinuu. Tot mai multi doreau sa-si exprime nemultumirea fata de atitudinea companiei cu privire la politicile ecologiste. Mesajele curgeau, iar profilul Nestle semana din ce in ce mai mult cu un camp de lupta. Specialistii in PR ai Nestle au fost pusi la grea incercare. Cum sa linisteasca masele? O incercare timida a fost indreptarea acestora spre site-ul oficial al companiei, unde au putut citi date la fel de oficiale despre folosirea uleiului de palmier dar si angajamentul firmei de reduce gradual utilizarea acestuia ca ingredient pentru ciocolata, reducere finalizata in 2015 prin inlaturarea totala a uleiului din lista de ingrediente. Aceasta promisiune pe termen nu lung nu a temperat spiritele. Oamenii cereau din ce in ce mai insistent socoteala. Situatia a luat insa o turnura benefica pentru Nestle. In cadrul paginii de Facebook a inceput sa rasara un grup de sustinatori ai companiei care au inceput sa-i apere intersele. Aparitia acestui grup a fost gura de aer proaspat, de care comunicatorii companiei aveau nevoie: voci dezintersate care sa vorbeasca de pe pozitii egale cu nemultumitii si revoltatii. Aceasta interventie a avut efect, atenuand tensiunea. Campania a continuat cu lansarea unui al doilea clip care descrie distrugerea habitatului natural al urangutanilor din Indonezia. Totusi, punctul culminant al crizei a trecut si acest al doilea clip, pe care il puteti urmari mai jos, nu a mai avut acelasi efect devastator. Situatia care a lovit Nestle este un bun studiu de caz pentru comunicarea de criza online si releva importanta de a-ti construi, ca brand, un grup puternic de sustinatori care sunt gata sa-ti fie alaturi si la greu. Dupa stingerea completa a crizei, cei de la Nestle ar trebui sa ofere libertate de exprimare deplina pe pagina de Facebook, sa lase oarecum fanii brandului sa modereze discutiile. De asemenea putem sa observam ca Greenpeace a trecut la un alt nivel. Prin aceasta campanie a descoperit ca poate lovi puternic prin intermediul retelelor sociale orice companie care actioneaza impotriva valorilor pe care le apara.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro