O virgula intoarsa – cel mai popular logo din lume
Circula un zvon conform caruia logo-ul Nike a fost creat intr-o dupa-amiaza de catre un student eminent de la Universitatea de Arte care a fost contactat de reprezentantii Nike pentru a crea un logo original. Acestia i-au cerut baiatului sa creeze un logo care sa poata fi usor de memorat. Baiatul nu a stat mult pe ganduri si a desenat pe o foaie de hartie o virgule intoarsa. Astfel a fost creat logo-ul Nike care a devenit unul dintre cele mai populare logo-uri din intreaga lume.
Desi compania a luat fiinta in 1962 a durat mai bine de 20 de ani pana ce Nike a reusit sa isi creeze un nume, mai ales ca in acea perioda firma a fost marcata de plangeri pentru ca pantofii sport Nike erau fabricate in tari sarace cu mana de lucru ieftina. S-au iscat multe conflicturi majore, unele dintre acestea au dus si la boicoturi. Dar compania si-a continuat productia de incaltaminte sport.
Michael Jordon aduce succesul prin fabricarea de adidasi Nike “Air Jordon”
In anul 1983, Nike cunoaste o evolutie remarcabila. Reprezentantii firmei i-au decizia de a semna un contract cu cel mai popular baschetbalist al tuturor timpurilor – Michael Jordon. Sportivul a adus brandul Nike la un alt nivel cu “Air Jordon”. Marca Jordon a adus companiei un profit de circa 500 de milioane de dolari pe an. Nike si-a continuat politica care i-a adus succesul, astfel ca de-a lungul timpului, Nike si-a asociat numele cu sportivi de talie, precum: Bo Jackson, Andre Agassi, Charles Barkley, Deion Sanders, Ken Griffey, Scottie Pippen, Penny Hardaway, Jason Kidd, Barry Sanders, etc.
Un nou succes – adidasi Nike cu bule de aer
Inca un succes rasunator al firmei Nike are loc in 1987, cand apare pe piata primul model al liniei Air Max, bulele de aer confereau un anumit grad de confortabilitate. Printre modele de adidasi Nike cele mai cunoscute chiar si in zilele noastre amintim: Nike Air Force 1, Nike Vandals, Nike Air Max line, si Nike Air Jordans.
Peste un milion de oameni comercializeaza incaltaminte pentru barbati, femei sau copii produsa de Nike, si nu numai pe sase continente, 100 % adidasi originali. Nike vrea sa transmita un mesaj destul de simplu, si anume: "Daca ai corp, esti un atlet. Si atat timp cat vor fi atleti, va fi si Nike".
Specialisti impartiti in trei departamente lucreaza intr-un intreg laborator de cercetare: biomecanica, fiziologie si perceptie/sensorial. Ca brand, Nike reprezinta un imbold, prin motto-ul pe care il promoveaza – “Just do it!”.
Chiar daca adidasi Nike au inceput sa se fabrice cu aproape 20 de ani mai tarziu decat adidasi Adidas sau adidasi Puma, Nike a reusit sa se impuna pe piata. Pe langa echipamentele sportive, Nike produce si unul dintre cei mai doriti pantofi atat pentru femei, cat si pentru barbati, si anume tenisi, Nike fabrica o multime de modele.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro