La inceputul acestui an, operatorul IT&C VIVA Telecom a adaugat in portofoliul sau serviciul Digital Signage, cel mai nou si mai eficient instrument de marketing ce utilizeaza tehnologia video in comunicarea cu publicul unei companii sau institutii.
Ce este Digital Signage?
Digital signage este o forma de afișaj electronic ce foloseste tehnologia de ultima generatie pentru a transmite mesaje in timp real catre un public bine determinat in orice loc si la orice ora prin intermediul unor retele video. Se creaza astfel un mediu unic si puternic de comunicare care ofera oportunitati de neegalat pentru a capta atentia publicului, pentru a imbunatati experienta si interactiunea cu acesta, pentru a construi branduri si a creste vanzarile.
Concret, un sistem de digital signage are o componenta hardware ce include o retea de terminale video (LCD, LED sau alte display-uri video), media playere si un server central precum si o componenta software, respectiv aplicatia utilizata pentru crearea si transmiterea de continut media.
De ce Digital Signage?
Publicul din ziua de azi este un public sofisticat iar comportamentul acestuia s-a schimbat radical, in acelasi ritm cu evolutia tehnologica. Consumatorii depind din ce in ce mai mult de noile tehnologii pentru a se informa, pentru a gasi oferte, pareri si sugestii interesante inainte de lua decizia de cumparare si de accesare a serviciilor unei companii sau institutii. Intr-o lume digitalizata, organizatiile sunt nevoite sa-si regandeasca modalitatile de comunicare cu publicul lor. Materialele printate, conventionale nu-si mai ating scopul.
“Activand intr-un domeniu in care comunicarea este scopul final, am sesizat in randul organizatiilor si companiilor partenere o nevoie crescuta de a transmite cat mai rapid si eficient mesajele catre publicul tinta. Din dorinta de a-i ajuta pe partenerii nostri sa-si adapteze canalele de comunicare astfel incat mesajul sa ajunga la cine trebuie atunci cand trebuie, am folosit experienta de lucru cu tehnologiile moderne precum si abilitatile in domeniu ale specialistilor nostri si am creat un sistem integrat de digital signage.”- Bogdan Mocanescu, Director Comercial VIVA Telecom.
Digital Signage ca instrument de marketing
Implementarea unui sistem de digital signage asigura oricarei organizatii:
1. Vizibilitate: conținutul dinamic afișat pe ecran atrage privirile oferind șansa de a livra mesajul la locul si momentul potrivit.
2. Comunicare targetata: atingerea acelui public pentru care se construieste mesajul (clientii si potentialii clienti, in cazul comerciantilor). Mesajul se poate adapta atat in functie de conditiile meteo, cat si in functie de momentul zilei, locatie si oras astfel incat sa fie cat mai relevant pentru public.
3. Impact sporit: Nici un mesaj “call-to-action” nu este mai puternic decat acela care poate fi pus in aplicare imediat. In afara caracterului informativ, mesajul indica si pasii concreti pe care cel vizat ii are de facut.
4. Construirea si intarirea imaginii de brand: mesajele transmise pot fi construite in jurul propriului brand. Chiar implementarea unei astfel de retele transmite publicului idea de organizatie moderna, in pas cu vremurile si cu publicul sau.
5. Comunicare rapida: inlocuirea materialelor informative printate cu o astfel de retea reduce timpul de implementare care ar fi fost necesar imprimarii si afisarii in locatii. Sistemul permite comunicarea in timp real a informatiilor de interes public, a noutatilor, ofertelor si promotiilor si actualizarea acestora in functie de necesitati.
6. Reducerea costurilor de marketing prin renuntarea la materialele imprimate, la costurile de afisare, la costurile cu resursele umane;
Cifre relevante in retail conform unui Studiu InfoTrends citat de DigitalSignageToday:
- 47.7% cresterea gradului de popularitate a brandului;
- 29.5% cresterea gradului de cumparare al unui produs;
- 31.8% cresterea volumului total de vanzari;
- 32.8% cresterea fidelitatii cumparatorilor;
- 35.2% cresterea numarului de vizitatori in magazin.
“Indiferent ca este vorba de cresterea veniturilor prin imbunatatirea relatiei cu clientii sau de imbunatatirea fluxului operational in cadrul organizatiei, un lucru este sigur: comunicarea eficienta este cheia catre succes iar implementarea tehnologiei digital signage este modalitatea cea mai sigura de a atinge aceste obiective.” - Bogdan Mocanescu, Director Comercial VIVA Telecom.
Cui se adreseaza acest serviciu?
Ca si domeniu de implementare, acest sistem este utilizat ca si instrument de comunicare si informare interna in cadrul companiilor, ca si punct de informare publica in cadrul institutiilor publice, canal media de informare, marketing si advertising in retail, clinici medicale, transport, horeca etc
Solutia digital signage oferita de VIVA Telecom vizeaza in mod special zona de retail si supermaketuri, clinicile si cabinetele medicale precum si institutiile publice.
VIVA Digital Signage
VIVA Telecom a dezvoltat un model integrat si customizabil de digital signage acoperind toate etapele implementarii unui astfel de sistem: de la gasirea si configurarea celei mai bune soluții, implementare si instalare, pana la suport si administrare. Operatorul IT&C asigura atat gama completa de servicii cat si componentele hardware si software pe care configurarea sistemelor de digital signage le implica. Astfel costurile totale sunt reduse, timpul de implementare este minim si nu presupune alocare de resurse umane suplimentare din partea clientului.
VIVA Digital Signage foloseste o aplicație “user friendly” ce permite oricarui utilizator, fara prea multe cunostinte tehnice sau abilitati creative, sa creeze, sa administreze si sa distribuie continut multimedia (imagini, clipuri video, stiri, html etc.) prin intermediul retelei de digital signage.
Compania a dezvoltat o retea extinsa de digital signage ce asigura un canal media foarte atractiv pentru advertiseri datorita impactului, rezultatelor si a ariei de acoprire. Prin integrarea in cadrul acestei retele, partenerii pot beneficia de venituri lunare ca urmare a inchirierii spatiului video catre advertiserii interesati.
Cele doua variante de implementare pe care compania le pune la dispozitie sunt de tip SaaS (Solution as a Service) si Turn Key Solution.
Alegand prima varianta, cei interesati de implementarea unui asemenea sistem in cadrul propriei organizatii, vor plati un abonament lunar pentru inchirierea sistemului fara a avea alte costuri de achizitie.
In cea de-a doua varianta, clientul este proprietarul sistemului suportand toate cheltuielile, de achizitie, licentiere, implementare si administrare.
Despre VIVA Telecom
Infiintata in 2011, VIVA Telecom este furnizor premium de solutii integrate IT&C, oferind in principal solutii nationale si internationale de transport de date (MPLS, SDH, IP), acces internet, telefonie fixa, solutii de call center, outsourcing IT si hosting.
Serviciile VIVA Telecom functioneaza pe o infrastructura disponibila atat la nivel national cat si international prin parteneriatele incheiate cu furnizori interni si externi, dar si prin intermediul propriei retele de fibra optica.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro