CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: “Dupa cele 12 zile de teste din pre-sezon vom vedea in sfarsit cum se comporta noile pneuri, dezvoltate pe parcursul sezonului trecut, in cursa. Acestea sunt cele mai performante pneuri pe care le-am conceput vreodata. Temperaturile scazute intalnite in teste nu ne-au permis sa vedem toate calitatile anvelopelor, dar ne asteptam ca totul sa fie diferit la Albert Park unde vom avea doua sau chiar trei opriri la boxe. Startul unui nou sezon este intotdeauna foarte palpitant si din ceea ce am vazut la teste, echipele sunt mai apropiate ca niciodata din punctul de vedere al performantelor. Sa nu uitam ca anul trecut am avut sapte castigatori diferiti in primele sapte curse si sper ca si anul acesta sa avem parte de un sezon la fel de disputat. Toate compozitiile au fost schimbate pentru sezonul 2013, iar diferentele de performanta dintre ele sunt mai mari, ceea ce inseamna ca echipele au acum o oportunitate si mai buna de a folosi strategia de cursa in avantajul lor, exploatand la maximum aceste diferente.”
CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:
Jean Alesi: “Sunt incantat sa fiu ambasadorul marcii Pirelli la startul unui sezon care se anunta extreme de incitant: mai ales daca tinem cont de ceea ce s-a intamplat anul trecut. Am fost incantat de circuitul Albert Park in calitate de pilot – am concurat aici inca de la debutul acestuia la un an dupa ce Marele Premiu al Australiei a fost mutat de pe circuitul din Adelaide – dar nu se aseamana cu niciun alt circuit din lume. Sunt portiuni similare unui circuit stradal ca cel de la Monaco si alte zone care se aseamana mai mult cu ale unui circuit permanent ca cel de la Barcelona. Deci nu m-as baza foarte mult pe rezultatele de la Melbourne, circuitul fiind atipic si mai ales fiind vorba de debutul sezonului cand echipele inca isi invata noile masini si anvelope. Pneurile par foarte interesante anul acesta si cred ca, mai ales in calificari, un pilot care ataca poate face lucruri deosebite. Mi-ar fi placut cu siguranta sa utilizez aceste pneuri in perioada in care pilotam.”
MARELE PREMIU AL AUSTRALIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:
• Tinand cont ca toate compozitiile sunt mai moi anul acesta, pentru Marele Premiu al Australiei au fost nominalizate anvelopele de compozitie medium si supersoft, o provocare interesanta din punctul de vedere al strategiei si managementului pneurilor.
• Pneurile P Zero Alb (medium) sunt ideale pentru circuite cu o temperatura ambientala mai mica si cu un asfalt nu foarte agresiv asa cum este cel de la Melbourne. Ca si caracteristici acestea sunt foarte similare cu cele soft de anul trecut. Rezultatul: timpii pe tur sunt cu 0,8 secunde mai buni decat cu pneurile medium din 2012.
• Pneurile P Zero Rosu (supersoft) au fost concepute pentru a ajunge foarte rapid la temperatura optima de functionare si sunt ideale cand este vorba de a oferi maximum de performanta pe un circuit virajat, de viteza mica.
• Anul trecut au fost nominalizate pneurile de compozitie medium si soft pentru Marele Premiu al Australiei, pilotii din top sapte adoptand o strategie cu doua opriri la boxe.
• Mai multe informatii despre circuitul Albert Park si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
• Accelerarea si franarea sunt elemete cheie pentru a obtine performante la Melbourne, fortele longitudinale care lucreaza asupra pneurilor fiind mai mari decat fortele laterale. Din acest punct de vedere, noile pneuri P Zero ofera o tractiune mult imbunatatita in acest sezon.
• La Melbourne s-au desfasurat numeroase curse pe ploaie in trecut, iar in 2012 sesiunea de antrenamente libere s-a desfasurat pe ploaie. Pirelli aduce in Australia noile pneuri Cinturato Verde (intermediare) si Cinturato Albastru (de ploaie) care au o constructie diferita menita sa imbunatateasca tractiunea si sa previna supra virarea.
• Pneul stanga-spate este cel mai solicitat la Melbourne, circuitul avand o configuratie cu 10 viraje de dreapta si sase de stanga.
• Circuitul de la Albert Park, lung de 5,303 km, nu este folosit decat cu ocazia Marelui Premiu al Australiei, ceea ce inseamna ca suprafata este foarte alunecoasa, mai ales vineri, in prima zi pe pista. Pneurile Pirelli pentru sezonul 2013 ajung mai repede la temperatura optima de functionare, ceea ce inseamna ca pilotii vor avea o aderenta mai buna mult mai repede.
ANVELOPELE DISPONIBILE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
FA CUNOSTINTA CU MEMBRII ECHIPEI PIRELLI: PAUL HEMBERY, DIRECTORUL PIRLELLI MOTORSPORT
Paul, un englez la Milano, este responsabil peste toate programele de motorsport ale Pirelli. Printre aceste programe se numara competitiile de Formula 1, GP2, GP3, GT, raliuri si cupele monomarca: in total peste 250 de campionate diferite in intreaga lume, de la cele cu unic furnizor de pneuri (ca Formula 1) pana la cele cu furnizori multipli. In atributiile lui Paul intra de la reprezentarea Pirelli in cadrul conferintelor si alte functii corporate la negocierea contractelor comerciale si definirea strategiei viitoare. El isi imparte timpul intre Milano si caminul sau din Anglia, dar cel mai adesea calatoreste in jurul lumii la o gama variata de evenimente din lumea sporturilor cu motor. In rarele momente libere, el isi sustine echipa de fotbal favorita, Bristol City FC, conduce masini clasice, asculta opera italiana si il imita pe alter ego-ul sau, actorul britanic Ricky Gervais.
PIRELLI IN AUSTRALIA:
• Compania Pirelli este prezenta in Australia inca din 1971. Filiala cu sediul la Sydney are peste 30 de angajati full time.
• Rezultatele Pirelli in Australia au atins un record in 2012 cu o crestere de 8.3% a vanzarilor totale si 45% pe segmentul premium.
• Modele de origine australiana au aparut frecvent in celebrul calendar Pirelli. In 2010, Miranda Kerr din Sydney, Catherine McNeil din Brisbane si Abbey Lee Kershaw din Melbourne au pozat pentru calendar.
• Pirelli Australia este de asemenea si furnizorul oficial de pneuri pentru Porsche GT3 Challenge Cup Australia 2013
ALTE STIRI PIRELLI:
• Ultima sesiune de teste din GP2, competitie unde Pirelli este de asemenea unic furnizor de pneuri, a avut loc la Barcelona cu o saptamana inaintea Marelui Premiu al Australiei. Pilotul echipei Rapax Stefano Coletti a fost cel mai rapid cu timpul de 1m29:055 secunde folosind ultima generatie de pneuri Pirelli dezvoltate pentru seria GP2.
• Si in GP3 Series, cu Pirelli ca furnizor de pneuri, au inceput testele. Anul acesta va fi folosit un monopost complet nou, iar in testele de la Estoril Carlos Sainz Junior a fost cel mai rapid cu timpul de 1m:26,816 secunde.
• De fapt a fost o saptamana plina de succes pentru familia Sainz si Pirelli. Carlos Sainz Senior, de doua ori campion in WRC, in 1990 si 1992, cu Pirell, a castigat Rallye de Espana Historico cu un Porsche 911 echipa cu pneuri Pirelli P7 Corsa Classic: un tip de pneuri dedicat competitilor de masini istorice care combina tehnologia moderna cu un design clasic.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro