În zilele noastre, femeile sunt mai puternice ca oricând în lumea afacerilor, şi aceasta nu doar în calitate de angajate, ci şi ca antreprenori. În America, în ultimii 15 ani, numărul femeilor care deţin companii a crescut cu până la 54%.
S-a estimat că în America, în anul 2012, erau 8,3 milioane de femei antreprenor care deţineau aproximativ o treime din numărul total al companiilor. Ele au obţinut câştiguri de peste 1,3 trilioane de dolari şi au angajat în jur de 7,7 milioane de persoane. Toate acestea au fost relatate în raportul State of Women - Owned Business, publicat de American Express Open.
Puţini sunt cei care ştiu că femeile antreprenor angajează în America cu 40% mai multe persoane decât unele dintre cele mai mari companii, precum McDonalds, Walmart şi IBM la un loc. Zilnic, pe piaţa americană se deschid 550 de companii noi, ai căror proprietari sunt femei. Succesul lor este dovedit şi prin faptul că astăzi, 7 din 13 industrii cheie sunt conduse tocmai de femei.
Numărul femeilor care îşi doresc o carieră a crescut drastic în ultimii 50 de ani. Nici nu este de mirare că pe baza studiului făcut în rândul a 1004 de proprietari ai micilor companii, publicat de The Hartford Financial Services Group, s-a dovedit că peste 90% dintre femeile antreprenor consideră că munca lor este una de succes, în timp ce doar 80% dintre bărbaţi au această părere.
În ce constă secretul lor? Ce anume le propulsează?
După cum spune Katharine Hansen, director de creaţie al portalului Quintessential Careers, cel mai important lucru pentru femeile care tind să avanseze în carieră este să înveţe cât mai mult. Obţinerea de noi diplome şi certificate sau participarea la cursuri şi seminare reprezintă arma secretă pentru avansarea în carieră.
Se pare că femeile au înţeles acest lucru, deoarece tot mai multe aleg să se perfecţioneze profesional. În ultimii câţiva ani, printre absolvenţii programelor MBA se numără mult mai multe femei decât bărbaţi, iar motivul constă în dorinţa de a avansa în carieră sau de a o schimba în totalitate.
Şi în România sunt din ce în ce mai multe femei care decid să-şi îmbunătăţească cunoştinţele şi abilităţile. În curând, ele vor avea ocazia să se perfecţioneze pe plan profesional, prin programe care sunt certificate de către Departamentul de Examinări Internaţionale Cambridge.
- Până acum, la LINK Academy, cel mai mare interes s-a manifestat pentru cursurile de IT management, e-Business şi Internet marketing, acestea fiind tocmai domeniile în care femeile îşi desfăşoară cel mai mult afacerile şi activităţile de management. De aceea, am decis ca în acest an să iniţiem BusinessAcademy, ca parte specială în cadrul LINK Academy, unde înscrierile au început din luna martie. Cambridge Business Program, Management, Antreprenoriat, Marketing sau Vânzări sunt doar câteva dintre specializările pe care le vom oferi la noua BusinessAcademy. Având experienţa din Serbia, unde o treime dintre cursanţii BusinessAcademy sunt femei, suntem convinşi că aceste programe vor prezenta interes şi pentru reprezentantele sexului frumos din România, deoarece vin în întâmpinarea dorinţei lor de perfecţionare în domeniul afacerilor – menţionează Nikola Subotic, director BusinessAcademy România.
Dânsul mai adaugă faptul că mai bine de jumătate dintre cursanţi au absolvită deja o facultate atunci când se înscriu la unul dintre programele Academiei.
Ele nu-şi doresc doar să-şi îmbunătăţească cunoştinţele, ci şi să obţină cunoştinţe practice, iar noi le învăţăm cum să lucreze şi să aibă succes în ceea ce fac – explică Nikola Subotic.
Acestea sunt cele mai puternice femei din lumea afacerilor, conform topului alcătuit de revista Forbes pentru anul 2012:
Sheryl Sandberg - După cinci ani de muncă în calitate de COO (Chief operations officer) al companiei Facebook, a fost admisă în consiliul de administraţie al faimoasei reţele de socializare online.
Indra Nooyi - CEO al companiei PepsiCO, a reuşit anul trecut să aducă companiei venituri de până la 66 de miliarde de dolari.
Irene Rosenfeld - CEO al companiei Kraft, a condus un important proces de separare în industria de patiserie, care a dus la crearea a două companii noi.
Virginia Rometty - un adevărat “veteran” al companiei IBM, unde şi-a dedicat 30 de ani de carieră, pentru ca anul trecut să obţină funcţia de CEO al acesteia. Astăzi, această companie înregistrează venituri de peste 100 de miliarde de dolari în fiecare an.
Ursula Burns - preşedinte şi director executiv al corporaţiei Xerox, lucrează în continuare la îmbunătăţirea reputaţiei companiei în rândul publicului.
Meg Whitman - fost director eBay şi noul CEO al Hewlett-Packard, şi-a încercat norocul şi în politică, în anul 2012, când a candidat pentru funcţia de guvernator al Californiei.
Maria das Gracas Silva Foster - director al companiei petroliere Petrobas din Brazilia, care produce 91% din petrolul Braziliei şi 90% din gazele sale naturale, încasând venituri de până la 130 de miliarde de dolari pe an.
Marissa Mayer - fost director Google, astăzi, “noua speranţă” a companiei Yahoo, al cărei director a devenit anul trecut, cu planul de a propulsa cele mai cunoscute francize ale Yahoo (email, finanţe şi sport).
Anne Sweeney - director adjunct al companiei Disney Media Networks şi preşedinte al Disney - ABC Television Group, care numără peste 600 de milioane de telespectatori din 169 de ţări din întreaga lume.
Angela Braly - director la WellPoint din anul 2007, a doua companie ca mărime din America în domeniul asigurărilor de sănătate.
Susan Wojcicki - Senior Vice President al Google, este femeia din spatele celor mai cunoscute branduri ale companiei, precum AdWords şi AdSense, Analytics şi DoubleClick, fiind responsabilă pentru veniturile de 37,9 miliarde de dolari pe care compania le-a obţinut în anul 2011.
Arianna Huffington - co-fondatorul ediţiei online The Huffington Post, vândută companiei AOL la începutul anului 2011. Acest portal de ştiri a câştigat premiul Pulitzer pentru reportajele sale.
Diane Von Furstenberg - este director al Asociaţiei Creatorilor de Modă din America (CFDA), care astăzi include peste 350 de designeri de top.
Amy Pascal - director adjunct al companiei Sony Pictures Entertainment, care se află în spatele a numeroase filme cu încasări uriaşe, precum 21 Jump Street, Men in black 3 sau The Amazing Spiderman, care se estimează că va aduce companiei câştiguri de peste 800 de milioane de dolari.
Sheri McCoy - fost director al companiei Johnson & Johnson, iar astăzi, CEO al companiei Avon.
Mary Barra – este cea mai puternică femeie din General Motors, cea mai mare companie auto din lume. Ea supraveghează munca a 36.000 de oameni şi gestionează designul, producţia şi calitatea a peste 11 branduri auto internaţionale.
Laura Lang - în luna ianuarie, anul trecut, a devenit director al companiei Time Inc. şi a reuşit ca până în luna iunie a aceluiaşi an să încheie un parteneriat cu Apple pentru distribuirea abonamentelor a 20 din revistele Time, prin intermediul dispozitivului iPad.
Angela Ahrendts - este director al brandului de lux Burberry. Veniturile anuale ale companiei se estimează a fi de 2,9 miliarde de dolari.
Sue Naegle – în calitate de preşedinte al Time Warner’s HBO Entertainment, ea supraveghează emisia tuturor seriilor şi ediţiilor speciale, inclusiv Game of Thrones şi Boardwalk Empire.
Safra Catz - de mai mulţi ani preşedinte, iar de anul trecut, CFO IT al gigantului Oracle. Această companie are peste 390.000 de clienţi, printre care se numără cele mai profitabile companii din lume, conform revistei Fortune.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro