Patrick Collister: „Suntem implicati intr un business despre branduri”

15 noiembrie 2010
Autor:
dowmedia08

Internetul, de exemplu, a schimbat comportamentul de cumparare atat online, cat si offline, situatie care determina o abordare integrata din partea specialistilor. Brandurile, mai mult ca niciodata, trebuie sa interactioneze cu publicul lor. „Publicitatea devine o forma de dialog”, afirma recent Patrick Collister, unul dintre cei mai cunoscuti directori de creatie din Europa si fondatorul companiei de training Creative Matters, prezent la cea de-a doua editie a Conferintei „Marketing in Direct”.
„Suntem implicati intr-un business despre branduri si nu despre canalele de comunicare, iar brandurile au nevoie de valori pentru a initia si mentine conversatii.” este de parere Patrick Collister. „Viitorul le zambeste marketerilor care inteleg brandurile” pare sa spuna specialistul englez, facand referire la faptul ca dincolo de ideea exprimata prin mesajul promotional, marketerii trebuie sa gaseasca moduri inovatoare de livrare a mesajelor si sa aiba in vedere de fiecare data ca distributia si „plasarea” continuturilor publicitare au un impact decisiv in influentarea consumatorilor. „Product placement” in jocurile video, filmulete virale, mesaje care nu sunt intruzive precum clasicele spoturi TV din pauzele publicitare, intrerupand continutul, ci dimpotriva, mesaje care creeaza ele insele continut.
Campaniile premiate astazi la festivalurile de publicitate si marketing sunt cele care produc adevarate experiente de brand, care reusesc sa mobilizeze publicul si sa-l faca sa adere la o cauza, la un mesaj. Gatorade a oferit in acest sens un exempu relevant, iar campania „Replay” a fost recompensata anul acesta cu cea mai importanta distinctie oferita in cadrul festivalului international de publicitate ANDY Awards (http://www.youtube.com/watch?v=fMI3kti0nrY). Obiectivul principal a fost sa determine persoanele de peste 30 de ani sa practice sport. Fosti colegi de liceu au fost incurajati sa isi reuneasca echipele si sa retraiasca meciurile din timpul scolii. Pe scurt, s-a creat o experienta cu adevarat extraordinara pentru fostii sportivi, pe care i-au antrenat timp de 2 luni. La meciul final cele 50.000 de bilete s-au vandut in 90 de minute. Au urmat peste 130 de milioane de afisari in media, alaturi de un serial documentar pe Fox Network.
„Chiar daca noile reguli ale comunicarii pot da batai de cap marketerilor facandu-le jobul mai dificil, brandurile trebuie sa inceapa sa ofere consumatorilor tot atat de mult pe cat le pretind acestora. Pentru ca brandurile pot prospera cu adevarat doar daca devin iubite”, este concluzia lui Patrick Collister.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram