ViitorPlus - asociația pentru dezvoltare durabilă a organizat sâmbătă, 28 martie 2015, în Parcul Tineretului din București cea de-a șaptea ediție a Crosului Pădurii. În ciuda vremii mohorâte, aproximativ 700 de alergători amatori și profesionişti și 300 de copii din totalul de 1350 de înscriși au trecut linia de finish la cele 4 curse ale competiției: cursele de 5 și 10 km, cursa de 15 km Kaufland şi cursele Copiilor (500m și 1000m). Cei peste 1000 de participanți au contribuit prin alergare la împădurirea României prin programul Pădurea copiilor: câte un puiet plantat şi îngrijit pentru fiecare nou-născut din România.
„Prin Pădurea copiilor, ne-am propus încă de la începuturile proiectului să rezolvăm două probleme dificile: lipsa de păduri din zona de câmpie şi refacerea terenurilor degradate. Am fost fericiţi să aflăm că prin evenimentele de alergare, sunt oameni care vor să ne susţină! Astfel, prin achitarea taxei la cursele Crosului Pădurii, fiecare participant a devenit un donator pentru pădurile propriilor copii!”, spune Teodora Pălărie, coordonatorul programului de împăduriri, Pădurea Copiilor, și coordonator eveniment Crosul Pădurii.
Deviza ediției din acest an, „Aleargă și zâmbește!”, s-a regăsit pe buzele și chipul participanților, organizatorilor, voluntarilor și sponsorilor care nu s-au lăsat descurajați de ploaia rece și foarte tomnatică pentru un weekend de sfârșit de martie și au venit sâmbătă în Parcul Tineretului. Au mai provocat zâmbete și au destins atmosfera cei doi MC, Marius Matei și Vlad Pasencu, membrii Trupei Freeze, și nelipsitul Veverix, mascota Crosului Pădurii.
Crosul Pădurii powered by Telekom a adus cu sine și o premieră deosebită și foarte romantică: o cerere în căsătorie. Cu sprijinul echipei de organizare, un tânăr îndrăgostit a îngenuncheat și și-a cerut iubita de soție înainte de finish-ul cursei de 5 km. După un DA hotărât, cei doi au trecut linia de sosire logodiți și învingători.
Şi în 2015, data de 28 martie a fost aleasă pentru desfășurarea evenimentului în mod „special” în luna Pădurii (15 martie - 15 aprilie), pentru a-i sensibiliza pe bucureşteni şi nu numai, cu privire la una dintre cele mai delicate probleme ale sudului României: lipsa de păduri. Ca urmare a faptului că România a pierdut 50% din suprafața împădurită în ultimii 100 de ani, zona cea mai vulnerabilă la schimbările climatice este sudul țării. Pe lista judeţelor celor mai slab împădurite la nivel naţional se numără Călăraşi şi Teleorman, judeţe în care organizaţia ViitorPlus, organizatorul Crosului Pădurii, desfăşoară de 8 ani programul Pădurea copiilor. Început în 2007 sub îndemnul „Adoptă un copac!”, programul a contribuit până în prezent la realizarea a peste 37 de hectare de pădure (prin plantarea a peste 235.000 de puieți) pe terenuri degradate, în judeţele slab împădurite din sudul României.
Înscrierea la cursele copiilor a avut și o notă educativă: copiii au fost invitați să aducă o taxă simbolică de cel puțin 2 kilograme de maculatură și 2 doze de aluminiu, pentru a înțelege necesitatea colectării selective și a reciclării pentru mediul în care trăiesc. Taxa simbolică a crescut în valoare pentru natură în acest an cu sprijinul EveryCanCounts Romania, promoteri ai importanței reciclării aluminiului și parteneri Crosul Pădurii powered by Telekom.
Pentru mai multe detalii despre Crosului Pădurii, vă rugăm să accesaţi site-ul Crosul Padurii si pagina oficiala de Facebook Crosul Padurii.
Parteneri Crosul Padurii powered by Telekom – ediția 2015
Crosul Padurii powered by Telekom este susținut de Telekom Romania prin campania Mișcarea face bine powered by Dolce Sport.
Evenimentul este realizat cu sprijinul partenerilor media principali Radio România, Radio România Actualități și Radio România București FM.
Mulțumim partenerului Kaufland România, sponsorul cursei de 15 km.
Mulțumim partenerilor principali: Amway - Nutrilite, Avis Rent a Car România, BibChip, Brigada de Voluntari, Bucharest Running Club, Coca-Cola HBC România, CS Dinamo Bucuresti, EveryCanCounts România, Primăria Municipiului București - Direcția de Cultură, Învațamant, Turism, Ro Club Maraton, SummerMag, Tupperware România și World Class România.
Parteneri media: Green Hours, Time Trial Running, Alerg, Insport, România Pozitivă, Centrul de nutriție Superfit, mtb-tours kerucov, 4run, ecoxtrem club, Martin Adventures, Adrenallina, Florin Simion, Florin Chindea, Vlad Lutic, Sportsplanner, Ligia Pop, Raw Generation Expo, Trupa Freeze și Escapes Cafe & Pub.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro