Studiul anual Shopper Trends 2012-2013, lansat recent de Nielsen Romania prin intermediul Departamentului sau de Cercetare a Consumatorului si care analizeaza comportamentul cumparatorului in fata marcilor, preturilor si promotiilor, a concluzionat ca 62% dintre romani achizitioneaza aproape exclusiv bunuri strict necesare, 31% au diminuat cantitatile cumparate, 26% “vaneaza”promotiile si 17% prefera sa aleaga marci mai ieftine in dauna brandurilor pe care le cumparau.
Analizand aceste cifre, ne intrebam cati dintre acesti oameni sunt dispusi sa investeasca intr-o constructie ? Raspunsul pare a fi : din ce in ce mai putini. Conform studiului, doua treimi din venit se orienteaza catre bunurile strict necesare, iar sumele ramase pentru bunuri ce nu se incadreaza in largul consum se micsoreaza sau devin chiar inexistente. Intr-un asemenea context, nu este de mirare ca piata constructiilor este puternic afectata si intr-o continua restrangere.
Realizand o comparatie intre cifrele obtinute in primul trimestru al anului 2012 si in aceeasi perioada a anului curent, compania Areco Exim SRL concluzioneaza prin vocea directorului sau general, Curca Gabriel urmatoarele : „Cifrele se reflecta in proportie de 90% si in domeniul constructiilor! Cifra de afaceri este redusa la jumatate fata de anul trecut, desi anul trecut era si contextul meteo puternic nefavorabil inceperii proiectelor – au fost zapezi pana la mijlocul lunii martie. Aproximativ 30% dintre cei care cumpara aleg sa isi modifice proiectele pentru a reduce cantitatile de materiale necesare, tot 30% opteaza pentru produsele aflate in promotii, iar 25% renunta la brandurile precum plase de Buzau pentru a economisi. Din pacate, in domeniu, pretul reflecta si calitatea si durabilitatea constructiei.”
Rezultatele sunt in continuare pe o panta descendenta si din cate se pare, nici in perioada aprilie-mai nu exista inca semnale ca lucrurile ar sta diferit. „Partenerii nostri sunt in aceeasi situatie. Toti ne gandim la solutii care nu au cum sa existe daca economia nu isi revine. Nu mai este vorba de mentalitatea cumparatorului. A fost o perioada in care se spunea ca le este frica sa investeasca. S-a ajuns la momentul in care pur si simplu nu mai ai fonduri ca sa investesti in ceva.”, declara Gabriel Curca.
Areco Exim srl este o companie care se ocupa de comertul cu ridicata al materialelor de constructii, cu precadere a otelului beton si a plaselor sudate. Cifra de afaceri a companiei a fost in anul 2012 de aproximativ 4 milioane de euro. In noiembrie anul trecut, firma s-a extins in piata online, lansand la aniversarea a 20 de ani de activitate magazinu onlinel Arecomag pentru a intampina nevoile clientilor de a comanda din confortul propriilor case necesarul de materiale.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro