Pirelli: Cauciucul sub forma de quot;arta stradala quot; inclus în Raportul Anual pe anul 2014

25 februarie 2015

Pirelli: Cauciucul, sub formă de "artă stradală", inclus în Raportul Anual pe anul 2014 privind producţia de cauciucuri, va fi prezentat de către trei tineri artişti în cadrul unei opere artistice deschise vizionării în zilele de 26,27 şi 28 februarie

#TakePArt permite vizitatorilor să transmită imagini şi filme prin intermediul Social Media

Versiunea digitală a raportului va conţine şi producţii video care ilustrează proiectul

Milano, 24 februarie 2015 – Arta stradală, caracterizată de creativitate nemărginită şi forme unice, va aduce la viaţă proiectul de comunicare ce va face parte din Raportul Anual Pirelli pentru 2014.

Artistul brazilian Marina Zumi, artistul german Dome şi cel rus Alexey Luka, trei dintre cele mai interesante nume din noua lume a Artei Stradale, au transpus artistic cauciucul, ilustrându-l în trei opere de artă asamblate într-un singur complex artistic: o piramidă trunchiată, înaltă de circa cinci metri, având trei laturi, fiecare cu o suprafaţă de peste douăzeci de metri pătraţi. Acesta va fi prezentat publicului între 26 şi 28 februarie la HangarBicocca. Lucrarea, care face parte din tradiţia de comunicare Pirelli, un reper al culturii corporatiste a companiei, a găsit aici locul de creaţie ideal.

Pentru prima dată în istoria companiei, Pirelli a ales o astfel de formă aparte de exprimare deoarece strada, mobilitatea şi multiculturalismul, caracteristici tipice ale Artei Stradale, sunt incluse şi în cultura proprie a corporaţiei. În definitiv, cauciucurile îşi arată adevărata menire pe străzi şi şosele, precum şi în nevoia oamenilor de a se deplasa.

De-a lungul istoriei sale, Pirelli a ilustrat adesea cauciucurile nu doar în termeni de funcţionalitate, ci şi prin scoaterea lor din contextul caracteristic şi transformarea lor în agenţi de evocare a lumilor, valorilor, aspiraţiilor şi viselor, capabili să confere un "suflet de cauciuc" unui obiect care, la prima vedere, nu pare a fi altceva decât un inel negru. Un produs care, de fapt, nu este deloc uşor de fabricat şi care incorporează tehnologie şi inovaţie – rezultatul talentului şi pasiunii oamenilor care îl produc.

Acest aspect a fost evidenţiat de operele unui număr imens de artişti care, pe parcursul secolului douăzeci, au transformat cauciucurile în lanţ (Ezio Bonini), într-un leu şi un elefant (Armando Testa), într-un sombrero (Alessandro Mendini), dar şi într-un ochi, o umbrelă şi o pălărie (Riccardo Manzi).

De dată mai recentă, cauciucurile au apărut sub formă de adăpost de ploaie, instrumente muzicale şi ochelari de privit viitorul (Stefan Glerum). Astăzi, cauciucul îşi continuă călătoria şi, prin intermediul Artei Stradale, a fost transformat în lună de către Marina Zumi, în protagonistul unui gest de iubire de către Dome, şi într-o legătură între diverse culturi de către Alexey Luka.
În anul 2010, Raportul Pirelli a cuprins imagini luate de studenţi în arta fotografică la NABA, în Milano. În anul 2011, a inclus ilustraţii realizate de artistul ilustrator Stefan Glerum şi texte scrise de filozoful Hans Magnus Enzensberger şi scriitorii Guillermo Martinez, William Least Heat-Moon şi Javier Cercas. În anul 2012, într-o ediţie a raportului care a primit distincţia "Certificate of Typographic Excellence" din partea Type Directors Club din New York, au fost incluse desene realizate de Liza Donnelly, artist desenator pentru publicaţia New Yorker. În fine, în Raportul pe anul 2013, zece tinere talente internaţionale, coordonate de scriitorul şi scenaristul Hanif Kureishi, au lucrat pe tema conceptului roţii, fiecare dintre ei "reinventând" acest concept din perspectiva propriei specializări.

În cadrul Raportului pe anul 2014, operele artiştilor stradali vor apărea nu doar sub formă de imagini pentru versiunea tipărită a raportului, ci şi într-o serie de materiale video care, în versiunea digitală a raportului, vor descrie proiectul şi protagoniştii acestuia prin intermediul unei perspective din-spatele-scenei privind modul de realizare a operelor, precum şi lucrările finalizate.
"Arta Stradală," spune Christian Omodeo, expert în domeniu şi creatorul artistic al proiectului, "este adesea descrisă ca o nouă avangardă, ca o mişcare artistică plină de coeziune şi ca expresia unei culturi internaţionale tinere şi unice. De fapt, ceea ce face Arta Stradală atât de revoluţionară este faptul că în cadrul ei este implicată o comunitate multiculturală în interacţiune constantă, zilnică, prin intermediul Internetului, între diverse viziuni legate de lume. Artiştii stradali nu caută un soi de standard artistic la scară globală, ci mai degrabă îşi adaptează limbajul artistic la contextul geografic, cultural şi social al oraşului în care se întâmplă să se afle. În acelaşi timp, ei nu au o relaţie convenţională cu spaţiul lor urban. Trec dincolo de limitele impuse de bunul simţ comun, explorând zone uitate ale oraşelor noastre şi aducând, în mod inconştient, înapoi la viaţă aceste non-spaţii care, conform sociologului francez Marc Augé, tind să facă viaţa din metropolele contemporane atât de stresantă. Dinamismul, energia şi abilitatea de a da viaţă lucrurilor prin fructificarea unui potenţial pe care cei mai mulţi oameni nu-l observă, reprezintă elemente pe care eu le observ limpede în talentul narativ demonstrat de Pirelli, precum şi în modul în care această companie abordează industria din care face parte."
Alături de artişti, la prezentare au luat parte Marco Tronchetti Provera, Preşedinte şi CEO Pirelli, Antonio Calabrò, Senior Advisor Culture Pirelli, criticul de artă Achille Bonito Oliva şi Christian Omodeo, expert în Artă Stradală şi curatorul artistic al proiectului.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram