Birmingham, 10 ianuarie, 2014 – Pirelli revine anul acesta in WRC cu o gama de patru pneuri noi, care nu vor fi folosite doar in Campionatul Mondial de Raliuri ci si in campionatele europene si nationale din intreaga lume.
Noua gama de pneuri a fost prezentata la Salonul International Autosport de la Birmingham, un sezon traditonal dedicat sporturilor cu motor. „Calitatea principala a noilor pneuri este versatilitatea lor. Am dezvoltat gama RK pentru asfalt si Scorpion pentru macadam care se potrivesc unei varietati foarte mari de raliuri, atat in Campionatul Mondial cat si in Campionatul European de Raliuri. Am dezvoltat si unele pneuri specifice pentru evenimente particulare precum Monte Carlo sau Raliul Suediei. Conform regulamentului sportiv vom avea un profil al benzii de rulare unic pentru asfalt si macadam. Astfel pneurile de competitie sunt acum si mai aproape de pneurile din productia de serie”, a spus Mario Isola, directorul de curse Pirelli.
Pneurile care vor fi folosite cel mai des sunt cele RK, cu dimensiunea 235/40R18, disponibile pentru masinile de la clasa R5 in sus. Aceasta gama, conceputa pentru raliurile pe asfalt, are doua canaluri longitudinale, ceea ce inseamna ca pot fi folosite atat pe ploaie cat si pe uscat. Cele doua canaluri sunt pozitionate pe interior pentru o mai buna drenare a apei si pentru a evita acvaplanarea.
Acest pneu va fi disponibil in doua compozitii pentru WRC: hard pentru conditii uscate si soft pentru ploaie sau conditii de aderenta scazuta. O a treia compozitie, supersoft, va fi omologata pentru Raliul Monte Carlo unde se concureaza la temperaturi foarte scazute.
In completarea gamei de asfalt pentru Raliul Monte Carlo este si pneul SOTTOZERO, la dimensiunea 235/40R18. Acest pneu este disponibil in doua versiuni: clutata pentru zapada si gheata si fara cuie la fel ca un pneu normal pentru o masina de strada.
Pentru macadam, Pirelli a creat SCORPION XR, cu dimensiunea 205/65-15. Acest pneu, conceput pentru raliurile dure pe macadam, are un profil simetric ceea ce mareste durabilitatea si rezistenta la pene. Pneul este disponibil in doua compozitii: hard pentru cele mai dure raliuri precum cele din Portugalia, Mexic si Italia si soft pentru cele cu o suprafata mai putin agresiva precum Raliul Finlandei. Compozitia soft poate fi folosita si la temperaturi mai scauzte pe o suprafata noroioasa precum Raliul Marii Britanii de exemplu.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro