Milano, 25 august 2014 - Valorile multiculturale, multi-religioase şi multi-etnice au fost întotdeauna o parte integrantă din cultura Pirelli, aşa că venit cu totul natural ca societatea să fie mândră să participe la Meciul inter-religios de fotbal pentru pace. Accentul pe nevoile societăţii poate fi observat în munca pe care Pirelli o face zi de zi. Ca şi societate cu unităţi de producţie în 13 naţiuni şi o prezenţă comercială în peste 160, ca şi producător care angajează 39 000 de oameni cu 34 de naţionalităţi diferite şi vorbeşte peste 20 de limbi, valorile pe care Meciul inter-religios de fotbal pentru pace speră să le transmită - şi anume, dialogul multicultural şi respectul pentru ceilalţi - au fost mereu o parte din structura genetică a Pirelli.
În legătură cu Meciul inter-religios de fotbal pentru pace, Pirelli a creat o serie de iniţiative pentru a ajuta pe toată lumea - de la angajaţii societăţii şi până la comunitatea online - de a-şi exprima sprijinul pentru eveniment. Sportul, desigur, joacă un rol principal, dar şi fotbalul şi Fo r m u la 1® în special - unde Pirelli a fost singurul furnizor de anvelope încă din 2010. Membrii celor două echipe de fotbal participante la eveniment pe 1 septembrie, împreună cu echipele şoferilor de Fo r m u la 1® vor da autografe pe o anvelopa P Zero Grand Prix, care va fi ulterior licitată pe canalul eBay al Fundaţiei PUPI începând cu 25 august, urmând ca sumele obţinute din licitaţie să fie donate Scholas Occurrentes şi Fundaţiilor PUPI.
De asemenea, Pirelli a lansat şi campania socială media #P4Peace. Iniţiativa, care a început la Pirelli cu poze selfie ale angajaţilor din toată lumea, are deja peste 2,5 milioane de participanţi şi beneficiază de sprijinul a peste 70 000 de fani de la jumătatea lunii august, inclusiv a celebrităţilor din lumea sportului, modei, artei şi divertismentului, care continuă să posteze poze selfie pe reţelele lor sociale, toate semnate cu „P“ de la pace, literă desenată de mână, pe faţă, pe tricouri, pe steaguri sau pe bannere. Pozele selfie ale angajaţilor Pirelli au fost strânse într-un filmuleţ - care va fi difuzat în seara meciului pe Stadionul Olimpic - subliniind valorile multiculturale şi integrarea, pe care evenimentul îşi propune să le promoveze şi care au scos mereu în evidenţă cultura antreprenorială Pirelli.
În cele din urmă, legat de eveniment, Pirelli şi PZero au creat un tricou în ediţie limitată care conţine cuvântul „Pace“ scris în limbile de circulaţie internaţională. Acest „tricou pentru pace“ va fi disponibil pentru achiziţionare la magazinul de reprezentanţă PIRELLI CORSO VENEZIA, prin intermediul magazinelor online ale Pirelli PZero), la Fundaţia PUPI şi la stadion în ziua meciului. Toate sumele câştigate din vânzarea acestor tricouri vor fi donate Scholas Occurrentes şi Fundaţiilor PUPI.
Prin susţinerea Meciului inter-religios de fotbal pentru pace şi prin dezvoltarea proiectelor conexe, Pirelli reiterează angajamentul companiei în promovarea sportului ca un puternic mijloc de dialog şi integrare între culturi şi generaţii. Prin această asociere cu sportul, la care compania a participat din anul 1907 cu activităţi de-a lungul anilor plecând de la motorsport şi până la navigaţie, de la golf la fotbal, Pirelli a promovat un număr considerabil de iniţiative sociale pentru a ajuta comunităţile locale din ţările în care organizaţia îşi desfăşoară activitatea. Acest angajament pentru sport a devenit chiar sinonim cu etica şi solidaritatea, mai ales printre tineri. Implicarea tinerilor în sport înseamnă calea de a învăţa copiii dintr-o serie de clase sociale despre importanţa integrării, iar în acelaşi timp încerci să previi situaţiile de dificultate, cum ar fi izolarea şi singurătatea, astfel promovând creşterea economică, sănătatea şi spiritul de echipă care se pot reflecta în societatea deopotrivă în prezent şi în viitor.
Pasiune pentru sport
Pasiunea lui Pirelli pentru sport a început cu ciclismul în 1895, o relaţie care s-a intensificat cu Giro d’Italia în 1909, moment în care 30 dintre cei 40 de ciclişti au folosit anvelope Pirelli. În 1913, Pirelli s-a implicat în motociclism şi a rămas până în 1956, unde s-a întors la finalul anilor ’90, iar compania a fost singurul furnizor al Campionatului Mondial de Superbike din 2004. Cu toate acestea, Pirelli a avut prima participare motorsport în anul 1907, când anvelopele Pirelli au fost folosite de italieni în cursa Peking - Paris. Acesta a fost doar începutul şi au urmat alte roluri principale în Mille Miglia, lumea curselor de raliu, Grand Touring şi în cele din urmă, Formula 1, unde compania este singurul furnizor pentru toate echipele începând din 2011. Însă angajamentul Pirelli pentru sport nu include numai maşini şi motociclete. Este vorba şi de aeronautică - cu dezvoltarea de ţesături cauciucate pentru aeronave şi a anvelope pentru avioane - cât şi de atletism, scrimă şi navigaţie.
Implicarea „nemotorizată“ cea mai cunoscută a Pirelli este cea din lumea fotbalului, relaţie care datează din 1877, moment în care începe producţia de articole sportive din cauciuc, iar în anul 1922 aceasta evoluează cu tratările cu cauciuc patentate ale mingilor de fotbal. În 1926, Piero Pirelli - fiul fondatorului companiei - a insistat pentru construcţia stadionului San Siro din Milano, în prezent unul dintre cele mai cunoscute simboluri ale oraşului Milano. În 1995, legăturile lui Pirelli cu fotbalul au devenit şi mai strânse când istoria grupului s-a împletit cu cea a Inter-ului, unul dintre cele mai importante şi cunoscute cluburi de fotbal din lume.
Această asociere de 20 de ani nu reprezintă doar o pasiune sportivă, ci şi o împărtăşire a valorilor comune, care a avut ca rezultat sprijin acordat de Pirelli proiectului Inter Campus, care a apărut prima dată în Italia şi a fost ulterior exportat în alte ţări din jurul lumii cu scopul de a ajuta copiii cu situaţii dificile de a primi educaţie şi instruire sportivă.
De fapt, există o legătură preferenţială între solidaritatea socială şi sport, un cerc virtuos în care angajamentul în sport devine sinonim cu angajamentul de a disemina solidaritatea socială şi etică, mai ales în rândul tinerilor. Implicarea în sport semnifică învăţarea copiilor din diferite clase sociale conceptul de integrare şi încercare de prevenire a situaţiilor dificile, cum ar fi ostracizarea şi singurătatea.
Încă din 2008, Pirelli a sprijinit proiectul social Intercampus în Slatina, România, localitatea în care grupul are o fabrică de anvelope. De-a lungul întregului an sunt organizate activităţi recreative şi sportive pentru mai mult de 80 de copii din medii sociale diferite care au învăţat - prin fotbal - valorile muncii în echipă, integrarea în societate şi prietenia. În 2012, Pirelli şi Inter au repetat experienţa în Silao, Mexic, lângă fabrica Pirelli, fiind implicaţi 150 de copii din zonă. Primul Inter Campus a fost lansat în S.U.A. în anul 2014, în Inwood, New York, în timp fiind implicaţi 120 de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 13 ani, cât şi patru antrenori/educatori care vor beneficia ei înşişi de instruire sportivă periodică de la personalul tehnic al Inter Campus. Copiii participanţi vor fi urmăriţi de educatori pe parcursului anului şcolar, sub forma unor activităţi şi iniţiative planificate de after-school şi îndrumare.
Implicare socială
Implicarea socială a Pirelli nu se limitează doar la sport, ci este exprimată prin activităţile de solidaritate în toată lumea. De la înfiinţarea sa în anul 1872, Pirelli a fost conştientă de faptul că această companie joacă un rol important în promovarea progresului social în toate comunităţile unde îşi desfăşoară activitatea prin sprijinirea iniţiativelor la nivel mondial în următoarele domenii: social, mediu înconjurător, cultural, sportiv, sănătate, educaţional şi de instruire.
Promovarea educaţiei şi instruirii tehnice reprezintă valori care sunt inerente pentru istoria Pirelli, care a implicat parteneriate tehnice şi de cercetare cu diverse universităţi din lume, plecând, printre altele, de la universităţile politehnice din Milano şi Torino, dar şi Universitatea din Shandong - China şi Universitatea din Craiova - România. Pirelli crede cu tărie în instruire ca fiind cheia dezvoltării individuale şi creşterii unei naţiuni, iar pentru acest motiv, donează burse, sprijină proiecte şi oferă sprijin educaţional pentru a da copiilor neprivilegiaţi instrumentele necesare pentru a depăşi sărăcia. Printre cele mai importante programe de sprijin educaţional pentru copii, pe care Pirelli le conduce în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea, se află Projeto Guri în Brazilia, un proiect care, de ani buni, a oferit instruire pentru interpretare muzicală şi alte tipuri de instruire muzicală pentru sute de copii din zonele Campinas şi Elias Fausto în São Paulo. Printre alte iniţiative educaţionale şi de instruire, acordul dintre Pirelli şi Qufu Normal University din China merită menţionat în mod special. Proiectul oferă finanţare pentru studenţii eminenţi care provin din medii sărace pentru a îi ajuta să îşi termine studiile.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro