PIRELLI SEMNEAZĂ UN CONTRACT CU MINISTERUL MEDIULUI IN VEDEREA REDUCERII IMPACTULUI CLIMATIC REZULTAT DIN ACTIVITĂȚILE DE PRODUCŢIE ŞI UTILIZARE A ANVELOPELOR SALE, ÎN CADRUL "ZILEI DEZVOLTĂRII DURABILE"
• Siguranţa rutieră, rolul şi atenţia consumatorului pentru mediu ca pârghii pentru afaceri, au fost temele conferinţei internaţionale care a avut loc la sediul Pirelli.
• Fără întervenţiile pentru siguranţă, Organizaţia Mondială a Sănătăţii estimează un număr de 2 milioane de decese rutiere în 2020. În anumite ţări, impactul economic al accidentelor rutiere se situează între 1% şi 3 % din PIB. Campaniile de informare referitoare la calitatea şi întreţinerea anvelopelor sunt esenţiale pentru prevenire.
• Pentru a îmbunătăţi siguranţa produselor sale, pentru beneficiul oamenilor şi al mediului, Pirelli investeşte anual 7% din veniturile din segmentul Premium R&D, unul dintre cele mai mari niveluri din domeniul anvelopelor
• Planul Pirelli pentru controlul impactului asupra mediului implică un angajament în privinţa reducerii cu 15% a emisiilor specifice de CO2 precum şi reducerea cu 15% a consumului specific de apă până în 2015
• Marco Tronchetti Provera: tehnologiile aliniate principiului de "dezvoltare durabilă", un patrimoniu special al industriei europene, reprezintă un avantaj competitiv şi oferă oportunitatea de a promova un nou model de creştere.
• Jeremz Rifkin: "prosumatorul", adică producătorul consumator este noul protagonist al "capitalismului distribuit"
• Studiu etic corporativ: pentru aproape 90 % dintre persoanele intervievate, atenţia pentru siguranţa consumatorului este un element esenţial al responsabilităţii sociale şi un domeniu al oportunităţilor şi inovaţiei.
Burton on Trent, 24 ianuarie 2012 - De ziua "Dezvoltării durabile", Pirelli a semnat un acord voluntar cu Ministerul protectiei mediului, pământului şi mării (Ministry for the Environment and Land and Sea Protection) pentru reducerea impactului asupra mediului, rezultat din activităţile sale de producţie şi din utilizarea cauciucurilor. Acordul a fost semnat de ministrul Corrado Clini şi de preşedintele Pirelli, Marco Tronchetti Provera în cadrul conferinţei internaţionale „Driving Sustainability: a safe road to the future”.
Acordul subliniază angajamentul companiei care, prin tehnologia proprie, dezvoltă sisteme de producţie şi produse care garantează reducerea impactului asupra mediului, calitate şi siguranţa consumatorului. Toate aceste elemente permit companiei Pirelli să îşi crească eficienţa în mod constant şi să beneficieze de un avantaj competitiv semnificativ pe pieţele internaţionale dar mai ales acolo unde aceste aspecte sunt specificate de lege şi apreciate de consumator.
„Ca să putem vorbi astăzi despre tehnologie", spune preşedintele Pirelli, „înseamnă să vorbim în primul rând despre tehnologii care permit îmbunătăţirea continuă a calităţii vieţii noastre". Europa cea „veche” nu poate concura cu ţările în dezvoltare din punct de vedere al costurilor de producţie şi al cerinţei interne, dar ceea ce ne poate asigura viitorul este fără îndoială progresul în cercetarea noastră pentru modele de dezvoltare durabilă a creşterii industriale. În acest scop, Italia şi Europa au dezvoltat puncte de excelenţă pe care le exportă în restul lumii”.
Conferinţa a abordat tema dezvoltării durabile, înţeleasă nu ca un cost dar ca o condiţie indispensabilă viitorului unei companii, care mulţumită tehnologiilor avangardiste poate dezvolta modele de creştere mai durabile şi mai eficiente.
Dezbaterea a inclus de asemenea şi tema referitoare la rolul consumatorului în cadrul unui sistem economic care a văzut în ultimele decenii schimbări profunde în modelele de dezvoltare şi de dinamică a pieţei.
Din punctul de vedere al economistului Jerez Rifkin, „prosumatorul”, noul producător consumator, este personajul care va deveni din ce în ce mai prezent datorită capitalismului „distribuit”, un personaj complex care incarnează interese diferite şi aparent conflictuale pe care companiile trebuie să le acopere. Reconcilierea acestor interese va reprezenta un stimul pentru companii în identificarea de modele noi de dezvoltare mai durabilă.
Pentru Pirelli, creşterea înseamnă de asemenea responsabilitate faţă de consumator, atât prin protejarea mediului cât şi prin dezvoltarea de produse din ce în ce mai sigure. De fapt, siguranţa a fost una dintre temele principale ale conferinţei, la care şi-au adus contrubuţia oficiali ai instituţiilor mari, asociaţiilor, din învăţământ şi mediul organizaţional. Pe lângă Marco Tronchetti Provera şi ministrul Corrado Clini, printre participanţi s-au numărat Antonio Tajani, vicepreşedintele Comisiei Europene, responsabil cu industria şi antreprenoriatul, Peter Bakker, preşedintele Consiliului Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabilă (WBCSD), Nikhil Chandavarkar, şeful biroului Comunicare şi Implicare, Divizia de Dezvoltare Durabilă, Departamentul Afaceri Ecnomice si Sociale, Carlo Fidanza, membru al Comisiei pentru transport şi turism a Parlamentului European, Francesco Gori, director de operaţiuni în cadrul Pirelli, Tobz WEbb, fondator şi membru al Ethical Corporation şi Jeremy Rifkin, preşedintele „Foundation on Economic Trends” (Fundaţia pentru tendinţe economice). Dezbaterea a fost moderată de Oscar Giannino.
PIRELLI ŞI SIGURANŢA
Pirelli îşi demonstrează managementul dezvoltării durabile şi prin angajamentul pentru garantarea siguranţei maxime a produselor sale, a mediului şi angajaţilor, într-un context care protejează toate părţile interesate în scopul creşterii durabile. Rezultatele au fost recunoscute la scară largă pe plan internaţional. Pirelli este de mulţi ani inclusă, cu evaluări tot mai mari, în câţiva dintre cei mai reprezentativi indici de dezvoltare durabilă, inclusiv Ftse4Good, Dow Jones, ECPI, Aspi şi Axia. Mai mult, în 2011 compania a fost recunoscută pentru al cincilea an consecutiv ca lider mondial în domeniul dezvoltării durabile din sectorul piese auto şi anvelope conform indicilor Dow Jones Sustainability Europe şi Dow Jones Sustainability World. Aceşti indici măsoară performanţa unei companii din punct de vedere al dezvoltării durabile şi reprezintă criteriul esenţial în alegerile "investitorilor etici".
Accentul crescând pe teme legate de siguranţa consumatorului este de asemenea confirmat de studiul prezentat în cadrul conferinţei ţinute de Ethical Corporation, o firmă independentă care se axează pe teme de responsabilitate socială. Studiul arată că pentru aproape 90% dintre persoanele intervievate - selectate din rândul cititorilor revistei de specialitate a Ethical Corporation - siguranţa consumatorului reprezintă o componentă esenţială a responsabilităţii sociale, devenind în consecinţă nu numai un element care trebuie inclus în programa de afaceri dar şi un domeniu al oportunităţilor şi inovaţiei. Pe un grup eşantion, 42 % au indicat de asemenea că principalele sarcini ale unei companii responsabile din punct de vedere social ar trebui să includă identificarea şi limitarea riscurilor asociate produsului. Cercetarea citează 5 grupuri mari, din domeniu sau nu, reprezentative pentru acţiunea de dezvoltare durabilă, care confirmă abordarea responsabilă a companiei Pirelli în producţia de anvelope, cu produse de calitate orientate pe segmentul premium al pieţei.
Anvelopele şi siguranţa rutieră
Pentru a îmbunătăţi siguranţa produselor sale, în beneficiul oamenilor şi al mediului, Pirelli investeşte anual 7% din veniturile din segmentul Premium în cercetare şi dezvoltare, unul dintre cele mai mari niveluri din domeniul anvelopelor. Conform studiului efectuat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, aproape 1,3 milioane de oameni din întreaga lume îşi pierd vieţile anual în accidente de maşină. Acest număr, fără acţiuni preventive, este menit să crească la 1,9 milioane în 2020. Accidentele rutiere reprezintă cauza principală a mortalităţii în grupa de vârstă de la 15 la 29 de ani. Pe lângă decese există şi răniţi, estimaţi la un număr între 20 şi 50 de milioane pe an, cu un impact economic şi social estimat în unele ţări între 1% şi 3% din PIB.
Siguranţa rutieră, împreună cu reducerea emisiilor nocive, este unul dintre aspectele cheie ale strategiei Pirelli pentru o mobilitate din ce în ce mai durabilă care să inspire alegerile industriale şi comerciale. Cercetarea ne-a permis să dezvoltăm materiale care sunt în acelaşi timp ecologice şi capabile să garanteze cea mai bună performanţă în materie de siguranţă. În acest sens, noile reglementări europene de etichetare, pentru etichete care identifică caracteristicile tehnice şi de mediu ale unei anvelope, vor permite alegeri ale clienţilor mai informate şi conştiente, în special în legătură cu distanţa de frânare în condiţii umede, zgomot şi impactul asupra consumului de combustibil aferent rezistenţei la frecare.
Conform strategiei sale "Performanţă verde", Pirelli produce anvelope care pe de o parte cresc performanţa, reducând distanţa de frânare, îmbunătăţind manevrarea şi controlul în condiţii umede, iar pe cealaltă parte reduc rezistenţa la frecare şi greutatea anvelopei, cu beneficii pentru mediu. De la Scorpion Verde, prima anvelopă ecologică de mare performanţă pentru vehiculele SUV şi Crossover, la P1, anvelopa verde pentru vehicule mici şi medii, până la PZero Silver, anvelopa de performanţă foarte înaltă provenită de la Formula1. Chiar şi Cyber Tyre, care este acum în etapa de testare de dinainte de comercializare, va reprezenta un nou pas în progresul siguranţei, mulţumită abilităţii sale de a "citi" suprafaţa drumului cu ajutorul unui cip integrat care trimite informaţii importante şoferului pentru un şofat mai sigur.
În ceea ce priveşte prevenirea şi răspândirea culturii siguranţei, Pirelli intenţionează să aducă o contribuţie concretă la planul global "Decada acţiunii pentru siguranţa rutieră 2011-2010" lansat de Naţiunile Unite şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi a semnat pe Carta Europeană a Siguranţei Rutiere, promovată de Comisia Europeană. Aderând la această cartă, Pirelli şi-a luat angajamentul de a-şi intensifica programul său de iniţiative deja lansate la nivel internaţional de contribuţie la reducerea accidentelor rutiere. Promovată de Comisia Europeană, carta intenţionează să sprijine toate iniţiativele care ajută la creşterea siguranţei rutiere. Activităţile planificate de Pirelli includ criterii de fezabilitate, materializare şi confirmare cerute de Carta Europeană a Siguranţei Rutiere, semnată de peste 1900 de instituţii şi companii la nivel european şi împărtăşeşte obiectivele pentru 2020 în materie de dezvoltare a tehnologiei pentru siguranţă şi de planificare de campanii informative la nivel internaţional. Printre cele lansate de Pirelli se numără protocolul de înţelegere semnat cu Poliţia Rutieră a Italiei (Polizia Stradale) şi cu Ministerul Educaţiei cu scopul de a creşte nivelul de informare despre siguranţa rutieră printre studenţi, campania "Safe &Go" din 2010 în asociere cu Autoritatea autostrăzilor din Italia (Autostrada pentru Italia), pentru a efectua verificări gratuite ale stării anvelopelor.
Reducerea impactului asupra mediului
Pentru Pirelli, dezvoltarea continuă înseamnă de asemenea realizarea de economii importante pentru a proteja şi apăra mediul. Ultima acţiune iniţiată a fost acordul voluntar semnat astăzi cu Ministerul pentru protecţia mediului pământului şi mării pentru reducerea impactului asupra climatului rezultat din acitvităţi legate de producţia şi utilizarea anvelopelor Pirelli.
În cadrul acordului, Pirelli s-a angajat să calculeze, utilizând metode de calcul recunoscute internaţional, amprenta de carbon aferentă întregii durate de viaţă a unei anvelope, identificând intervenţiile cele mai eficiente şi durabile din punct de vedere economic pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. De asemenea, Pirelli şi-a luat angajamentul să implementeze un sistem de gestionare a carbonului cu scopul de a planifica, realiza, monitoriza şi verifica intervenţiile sale în reducerea amprentei de carbon.
Acordul este doar una dintre mai multe acţiuni conduse de Pirelli pentru a controla impactul asupra mediului. În special în 2011, aceste acţiuni au avut ca rezultat al grupului reducerea consumului de energie cu 6%, comparativ cu 2010 şi cu o reducere de 20% a consumului de apă. În total, măsurile implementate de Pirelii din 2009 până astăzi au rezultat în utilizarea cu 2 milioane de metri cubi de apă mai puţin în fiecare an, cu emisii de CO2 reduse cu 5% din 2009. Obiectivele următoare pentru dezvoltare continuă de mediu, anunţate când a fost actualizat planul industrial în luna noimebrie a anului trecut în Londra, au ca scop o reducere de cel puţin 15% a emisiilor specifice de carbon şi o scădere cu peste 50% a consumului specific de apă până în 2015.
Aproape 1,5 miliarde de anvelope sunt produse anual în lume, care într-un final trebuie aruncate. Producătorii europeni, dar şi cei din SUA şi Japonia, au elaborat proceduri de recuperare cu rezultate pozitive, de asemenea cu peste 90% din anvelope utilizate. Pe acelaşi front, Pirelli este implicat activ, atât în gestionarea procedurilor de colectare cât şi în conceperea de noi metode de reutilizare a acestora.
Siguranţa angajaţilor şi atenţia pentru comunităţile locale
Unul dintre obiectivele acţiunilor destinate celor 30 000 de angajaţi Pirelli din lume este să facem siguranţa parte integrantă a culturii, adică mai mult decât simpla aplicare a regulilor. Printre iniţiativele recente în aceată direcţie, Pirelli a ţinut o "Settimana HSE" ( săptămâna sănătăţii, siguranţei şi mediului) care a confirmat că grupul,de ani de zile partener al Agenţiei europene pentru sănătatea şi siguranţa la locul de muncă, implică toţi angajaţii din lume în întruniri, cursuri şi exerciţii pe teme de mediu şi siguranţă.De asemenea şi programul "Excelenţă în siguranţă" în care unităţile de producţie sunt iniţiate în noi metode de lucru care accentuează siguranţa ca un factor cultural la fel de important ca cel strategic. Acestea sunt proiecte care contribuie la atingerea obiectivului de reducere cu 60% până în 2015 a incidenţei accidentelor de muncă , comparativ cu 2009, şi deja redusă cu 26% între 2009 şi 2011.
Acţiunile Pirelli au de asemenea ca obiectiv aducerea de beneficii comunităţilor în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea, prin sprijin pentru educaţie, instruire şi servicii medicale. De exemplu, în decembrie 2010 a semnat un acord cu Ministerul pentru Sanse Egale şi Guvernul Local al Lombardiei să reînnoiască cooperarea în sectorul sănătaţii până în 2013, care a început în 2008 între spitalul Niguarda din Milan şi spitalul românesc din Slatina, unde Pirelli este prezent din 2005. După cutremurul din Japonia din anul 2011, Pirelli a deschis un fond de caritate în rândul angajaţilor "My time for Japan", care a fost utilizat la achiziţionarea de "biblioteci mobile" pentru copiii care trăiau în locuinţe temporare. Au existat de asemenea multe iniţiative de instruire. Cele mai recente dintre acestea sunt " oint Labs" semnată cu Milan’s Politecnico în sprijinul cercetării şi instruirii în sectorul anvelopelor şi cea cu Universitatea ‘Qufu Normal’ din China pentru finanţarea a 25 de burse şcolare.
Pentru mai multe informaţii pentru presă, vă rugăm contactaţi:
Sarah Brown, Communications, Pirelli Tyres Ltd
Pirelli UK Tyres Ltd - +44 (0) 1283 525479 – PR Office - [email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro