PNEURILE PIRELLI AU SUPORTAT VITEZE MAXIME EXTREME LA MONZA

18 septembrie 2014

Aceste viteze extreme au un efect profund asupra pneurilor. La viteza maxima, ceea ce este frecvent cazul intr-un tur la Monza, un pneu de Formula 1 suporta adeseori o forta de apasare de 1000 kilograme. Un alt aspect important este ca vitezele mari genereaza o imensa forta centrifuga asupra pneului.

Datorita acestor incarcari, amprenta de contact a pneului cu pista creste, iar partea pneului care se freaca de asfalt sufera o puternica deformare, asa cum se observa in ilustratia 1 de mai jos. Structura pneului este incredibil de puternica si elastica pentru a rezista acestei constante deformari (flexari).

In acelasi timp, sectiunea superioara a pneului (care nu se afla in contact cu solul – ilustratia 2) sufera efectele unei imense forte centrifuge, dar in ciuda acestui fapt, forma pneului nu se modifica mult: doar cu 1%. Aceasta datorita greutatii scazute si a structurii extrem de rezistente a materialelor dezvoltate de Pirelli pentru Formula 1.

Pneurile pentru Formula 1 sunt concepute pornindu-se de la aceste forte extreme: in timpul testelor de laborator, chiar inainte ca pneul sa atinga pista, pneurile sunt supuse unor incarcari mai mari si forte pe care in mod normal nu le vor suferi, si accelerate pana la o viteza de 450 km/h. Si nu doar atat, dar ele sunt de asemenea testate pe o suprafata solida la viteze ce depasesc 250 km/h: simulandu-se impactul cu vibratoarele, pentru care circuitul de la Monza este de asemenea faimos.

Astfel ca fortele care apasa asupra pneurilor la Monza sunt aproape inimaginabile, pneurile Pirelli sunt special create pentru a face fata celor mai solicitante situatii si celui mai inalt nivel de performanta din lumea sporturilor cu motor.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram