PREZENTARE PROIECT

13 decembrie 2013

Proiectul s-a derulat pe o perioadă de 36 de luni şi a avut ca obiectiv dezvoltarea competenţelor şi abilităţilor necesare administrării eficiente a afacerilor pentru echipele de management a 60 de companii din regiunile Bucureşti – Ilfov, Nord-Est şi Centru.
Provocarea pe care echipa proiectului şi-a asumat-o a constat în a oferi servicii şi soluţii manageriale de calitate reprezentanţilor mediului de afaceri din trei regiuni de dezvoltare, servicii menite să contribuie în mod real la depăşirea provocărilor cu care se confruntă mediul de afaceri în această perioadă.
Etapele de derulare a proiectului au urmărit:
 Sprijinirea companiilor beneficiare în identificarea competenţelor organizaţionale necesare pentru creşterea competitivităţii lor în raport cu piaţa de referinţă şi dinamica economiei regionale.
 Dezvoltarea şi furnizarea a minim 10 programe de perfecţionare profesională pentru îmbunătăţirea competenţelor de administrare eficientă a afacerii pentru echipele de management din companiile selectate.
 Oferirea de servicii de suport şi asistenţă în management pentru companiile implicate în proiect.

Principalele activități ale proiectului au constat în:

 Selectarea a minimum 20 de companii din fiecare regiune care au participat la sesiunile de formare și la activitățile de asistență și suport, în vederea definirii grupului de IMM-uri de sprijinit în identificarea cererii de competențe necesare pentru creșterea competitivității lor în raport cu piața de referință și dinamica economiei locale.
Companiile interesate au putut aplica în proiect în perioada 24 mai – 30 iunie 2011.
În urma procesului de evaluare, au fost selectate 75 de companii românești din cele trei regiuni de dezvoltare. Listele finale ale IMM-urilor selecționate pot fi consultate pe website-ul Beneficiarului și al fiecărui partener.
 Evaluarea interna a companiilor selectate, în vederea identificării cererii de competențe necesare pentru creșterea competitivității lor în raport cu piața de referință și dinamica economiei locale
Pentru aceasta au fost elaborate și aplicate instrumente de evaluare organizațională, au fost analizate rezultatele obținute și au fost realizate rapoarte de evaluare internă corespunzătoare fiecăreia dintre cele 75 de companii.
Această activitate s-a finalizat la sfarșitul anul 1 de implementare (luna decembrie 2011).

 Dezvoltarea și furnizarea a minimum 10 programe de formare pentru îmbunătățirea competențelor echipelor de management din cele 75 de companii
Pe baza rezultatelor rapoartelor de evaluare internă și în urma analizei nevoilor de instruire din cele 75 de companii, au fost elaborate și furnizate 12 programe de formare pentru managerii din companiile beneficiare, în următoarele domenii: cursuri dezvoltate special pentru managementul superior: Business Development Skills in Action (Management Strategic), Leadership, cursuri pentru middle management: Provocarea de a fi Manager, Business Project Management, Negociere și vânzări, Marketing, Managementul Resurselor Umane, Management Financiar, Managementul Echipei, precum și cursuri axate pe competențe manageriale generale: Customer Care, Comunicare Organizațională, Managementul Eficient al Timpului.
Trainingurile s-au desfăşurat pe parcursul anilor 2 și 3 de implementare a proiectului (mai 2012 – martie 2013).

 Realizarea strategiilor de asistență pentru fiecare dintre companiile beneficiare
Consultanții în dezvoltarea și managementul afacerii din cadrul proiectului au elaborat strategii de asistență pentru fiecare companie și, de asemenea, câte un plan de acțiuni personalizat pentru fiecare dintre acestea.
Activitatea s-a derulat în cel de-al treilea an de implementare a proiectului (2013).

 Elaborarea de instrumente şi aplicaţii de management
Pe baza planului de acţiuni personalizat, au fost stabilite cele mai importante şi urgente arii de intervenţie la nivelul fiecărei companii selectate, pentru care au fost elaborate instrumente şi aplicaţii de management customizate pe profilul şi pe nevoile acestora.

 Suport şi asistenţă pentru companiile beneficiare
Ne-am propus şi am reuşit să sprijinim companiile selectate în vederea aplicării celor învăţate în cadrul trainingurilor furnizate, precum şi în vederea aplicării instrumentelor dezvoltate. Pentru aceasta am oferit consultanţă punctuală şi coaching managementului celor 75 de companii şi am realizat, la finalul anului 3 de implementare a proiectului (2013), rapoarte-suport pentru fiecare companie. Prin intermediul acestor rapoarte, managementul fiecărei companii a primit sugestii pe care să le poată implementa ulterior încheierii proiectului.

 Activităţi de promovare
Proiectul, activităţile şi rezultatele vizate, dar şi Finanţatorul şi Programul de finanţare, au fost promovate pe toată durata de implementare a proiectului (36 de luni).
Au fost, astfel, organizate conferinţe de lansare a proiectului (la nivel central şi regional), iar pe parcursul implementării proiectului au fost realizate evenimente de schimb de experienţă în cadrul cărora ne-am propus de fiecare dată să facilităm accesul tuturor companiilor şi insituţiilor interesate, din toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram