Muzica este o artă, este în sine un mijloc de comunicare. Se spune că muzica bună atrage atenția fără ca artistul să depună eforturi considerabile de promovare. Artistul trebuie să se concentreze doar pe partea de creație, iar atunci când opera sa va fi completă, lumea va afla de la sine despre ea. Da, probabil, acest sistem ar fi într-o lume ideală, în care valoarea se promovează singură dar, în lumea reală, lucrurile nu stau chiar așa. Eforturile de promovare trebuie să fie, de multe ori, mult mai intense, decât „flacăra focului creației”.
Poate un artist care a adoptat un stil de nișă, este stăpân pe propria carieră, își găsește singur contractele, negociază, cântă, își vinde CD-urile, privește sceptic ideea de a fi asistat de către cineva în fazele de promovare a operei. Până la urmă, se adresează unei nișe pe care doar el, artistul, o cunoște cel mai bine, rezonează cu publicul, știe ce vrea să audă acest public, ce îl atrage la concerte. Cu aceste date „la purtător”, artistul independent evită să apeleze la o agenție de PR, atunci când vrea să redacteze și să transmită un comunicat de presă. Un muzician independent ar trebui să se comporte ca un antreprenor cu o strategie de marketing bine pusă la punct pentru promovarea serviciilor sale. Pentru a o comunicare de impact, artistul trebuie să găsească exact acele elemente care îl fac unic, îl deosebesc de colegii de breaslă și îl pot transforma într-un subiect interesant al unei știri sau al unui reportaj mai amplu. Până acolo însă, va trebui să facă niște eforturi pentru a stârni interesul jurnaliștilor specializați, iar o serie de comunicate de presă, redactate cu dibăcie, poate fi exact acel instrument care să ducă artistul, de la nișă la mainstream. Câteva etape pe care ar putea să le parcurgă artistul în redactarea comunicatelor de presă ar fi:
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro