REZUMAT TESTELE OFICIALE DIN FORMULA 1 2014 – BAHREIN

25 februarie 2014

O serie de echipe au reusit chiar sa simuleze parcurgerea unei curse, precum si ceea ce se intampla in calificari sau la pit stop, urmarind fiecare aspect in privinta uzurii pneurilor. Conditiile meteo au fost caracterizate de o vreme calda si uscata, cu temperaturi in jurul a 20 de grade Celsius sau chiar mai ridicate, temperaturi care sunt mult mai reprezentative pentru intreg sezonul.

In conformitate cu nominalizarile facute in avans, echipele au putut testa intreaga gama de pneuri Pirelli P Zero 2014 in Bahrein, precum si compozitia speciala hard ”de iarna”, cu timp de incalzire scurt.

„Echipele au avut posibilitatea de a invata mai mult despre pneuri in ultimele patru zile in Bahrein, decat au putut face in urma cu doua saptamani la Jerez, multumita timpului mai lung avut la dispozitie si a conditiilor optime de vreme. Desi echipele sunt aproximativ intr-un punct incipient al curbei de dezvoltare a noilor masini, datele din teste ne arata ca pneurile 2014 sunt mult mai performante si rezistente decat versiunile din sezonul trecut. Drept rezultat, putem vedea acum cateva „minuni” pe circuit: unul dintre obiectivele noastre pentru startul sezonului. Oricum, echipele vor reusi cu siguranta sa-si imbunatateasca performantele si intelegerea pachetului masina-pneuri in testele viitoare, ceea ce inseamna ca diferentele de timpi pe tur intre diverse compozitii vor incepe sa scada: in special cand echipele vor obtine mai multa apasare aerodinamica pe masura ce sezonul va incepe sa se deruleze. Am colectat o multime de date valoroase din acest test, dar desigur suntem inca pregatiti sa schimbam compozitiile pneurilor pentru startul sezonului, daca acest lucru va fi necesar”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:

• Echipele au acoperit distante considerabile pe parcursul celor patru zile de teste. In total, 482 de tururi au fost parcurse in prima zi de test, 676 de tururi in cea de-a doua, 695 in cea de-a treia si 469 in cea de-a patra.

• Echipele au avut la dispozitie un maxim de 30 de seturi de pneuri per masina pentru testele din Bahrein. Pirelli, in colaborare cu echipele, a ales 22 din aceste seturi (plus un set extra de medii „prototip” – folosit pentru a testa performantele pneurilor fara termocoperte, lucru care face parte din regulamentul 2015). Echipele au putut alege in avans cele 8 seturi ramase, pana la maximum permis de 30. In total, 135 de seturi au fost admise per echipa cu scopul testarii pentru 2014.

• Diferentele de performanta in Bahrein, intre compozitii sunt pana acum astfel: supersofturile sunt cu 0,7s pe tur mai rapide decat softurile, softurile sunt cu 1,2s pe tur mai rapide decat mediile, iar mediile sunt cu 1,3s pe tur mai rapide decat hardurile. Diferentele ar trebui sa se reduca considerabil pe masura ce masinile vor evolua.

ALTE INFORMATII:

• Un total de 24 de piloti au luat parte la testele din Bahrein, parcurgand 2.322 de tururi, adica 12.566 km. Anul trecut, a doua sesiune de teste a avut loc la Barcelona, in aceeasi perioada de patru zile, pe parcursul carora pilotii au rulat 16.006 km.
.
• In total distanta de test parcursa pana acum, la Jerez si Bahrein, este de 7.792 de tururi (19.074 km). In aceeasi perioada din 2013 echipele au parcurs 6.970 de tururi si 31.640 km in testele din presezon.

• Pilotul Mercedes, Nico Rosberg a stabilit cel mai rapid timp in Bahrein (1m:33,283s) duminica cu pneurile soft P Zero Galben. Prin comparatie, cel mai bun timp din cursa in Marele Premiu din Bahrein, in 2013, a fost 1m:36,961s, reusit de pilotul Red Bull, Sebastian Vettel. Timpul de pole position in Bahrein a fost de 1m:32,330s: cu o secunda mai bun decat cel mai rapid timp reusit de Rosberg. In cursa din Bahrein, anul trecut, pole position-ul a fost de asemenea obtinut de Rosberg.

• Cel mai mare numar de tururi completat in Bahrein in testele de anul acesta a fost de 174 de tururi, autor fiind Nico Rosberg (Mercedes). Pilotul Williams, Valtteri Botas a fost al doilea cu 171 de tururi.

CIFRE:

• Numarul total de seturi aduse in Bahrein: 341 seturi respectiv 1.364 pneuri
-din care supersoft: 14 seturi
- din carfe soft: 61 seturi
- din care medium: 139 seturi
- din care hard: 94 seturi
- din care ‘iarna’ hard: 28 seturi
- din care intermediare: 3 seturi
- din care ploaie: 2 seturi

• Numarul total de seturi folosite: 199
- din care supersoft: 5 seturi
- din care soft: 37 seturi
- din care medium: 89 seturi
- din care hard: 51 seturi
- din care ‘iarna’: 17 seturi
- din care intermediare: 0 seturi
- din care pneuri de ploaie: 0 seturi

• Cele mai multe tururi parcurse:
16 tururi pe compozitia supersoft
16 tururi pe compozitia soft
22 de tururi pe compozitia medie
22 de tururi pe compozitia hard
9 tururi pe compozitia ‘iarna’
0 tururi pe intermediare
0 tururi pe compozitia de ploaie

• Cea mai ridicata / scazuta temperatura ambientala in cele patru zile: 27 °C / 17 °C
• Cea mai ridicata / scazuta temperatura a pistei in cele patru zile: 37 °C / 18 °C

REZULTATE:

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram