Ideea este elementul central al Electrolux Design Lab 2013. Cea mai cunoscuta competitie de design la nivel mondial a dat startul inscrierilor luni, 18 februarie, cerandu-le studentilor si absolventilor de design sa inscrie in concurs ideea si schita unei solutii inovatoare de design pentru electrocasnicele viitorului.
Ceea ce revolutioneaza competitia din acest an este initiativa de a creste interactiunea in mediul digital. Acest fapt va asigura automat celor mai bune 100+ inscrieri din intreaga lume posibilitatea de a primi instant o recunoastere la nivel mondial, oferind publicului sansa sa voteze si sa influenteze selectia, iar profesionistilor Electrolux posibilitatea de a incuraja participantii cu feedback-uri constructive pe parcursul competitiei.
Cele mai bune 100+ concepte de design vor fi postate online
Termenul limita de inscriere in prima etapa a competitiei – descrierea conceptului si o schita, este 15 martie 2013. In acest an competitia va avea cinci etape, permitandu-le astfel participantilor sa se concentreze pe diferite aspecte in timpul dezvoltarii conceptului. „Premiul de popularitate” incurajeaza concurentii sa se promoveze si sa fie sustinuti de catre prietenii lor din social media. La fiecare etapa, voturile publicului vor juca un rol important, deoarece conceptul cel mai votat de catre public va intra automat in faza urmatoare a competitiei.
Peste 100 dintre cele mai bune proiecte din intreaga lume, inscrise in competitie, vor fi publicate online la inceputul lunii aprilie, fiind astfel automat recunoscute la nivel mondial. Site-ul va include o pagina de profil dedicata si un blog personal pentru participanti. Pagina de profil va contine informatii generale despre student si conceptul sau, in timp ce pe blog vor fi disponibile mai multe detalii despre procesul de dezvoltare a conceptelor. Ambele, impreuna cu prezentarea de intrare in concurs, le vor permite studentilor sa se promoveze si sa se faca cunoscuti prin intermediul canalelor social media.
In acest an, profesionistii Electrolux de la design, inovatie si R&D vor selecta proiectele inscrise in fiecare etapa si le vor da un feedback valoros participantilor. Julia Lilliehöök, Insight Marketer Director al Electrolux Market Driven Innovation, explica de ce competitia din acest an are o noua orientare digitala care sa incurajeze interactiunea globala: „Schimbul de cunostinte este un instrument cheie in procesul de inovare. Indemnam studentii sa-si impartaseasca ideile de design cu oamenii din diferite culturi si profesii, pentru a-i ajuta sa se inspire atunci cand isi dezvolta propriile concepte. In acest an, Electrolux va ajuta participantii sa ramana conectati la competitie prin publicarea celor mai bune concepte pentru audienta online globala.”
Un brief inspirat
Tema din acest an, stil de viata urban inspirat (Inspired Urban Living), le cere tuturor studentilor sa inscrie solutii de design inspirate din provocarile care ne modeleaza viitorul. Tema se indreapta spre trei directii cheie: Social Cooking; Aer Natural si Curatare fara efort. Thomas Johansson, Director de Design la Electrolux Design comenteaza: „Se estimeaza ca peste 60% din populatia lumii va locui la oras pana in anul 2030, iar urbanizarea va avea fara indoiala un efect asupra modului viitor de viata. De aceea, invitam studentii sa isi imagineze acest viitor, cu scopul de a dezvolta solutii semnificative, relevante, inovatoare si unice care sunt durabile si bazate pe nevoile viitoare ale consumatorilor.”
Recunoasterea la nivel global, premiile si stagiul de practica asteapta sa fie castigate
Odata ce talentatii finalisti vor fi selectati, studentul al caruia concept primeste cele mai multe voturi din partea publicului va fi numit castigatorul premiului de popularitate si va primi premiul de 1000 de Euro. Premiul intai al competitiei va fi acordat studentului care a creat, conform deliberarii juriului, o solutie inedita de design a viitorului. Acest student va primi 5000 de Euro si un internship platit de sase luni la centrul global de design Electrolux; premiul al doilea este de 3000 de euro, iar premiul al treilea este de 2000 de euro.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro