Service urile si distribuitorii de piese auto in razboi deschis cu asiguratorii

28 septembrie 2011
Autor:
dowmedia08

Pe data de 27 septembrie 2011, publicatia The Diplomat - Bucharest a organizat prima editie a mesei rotunde "Automotive Aftersales Power Breakfast", impreuna cu partenerii EximBank, New Kopel Group si Signal Iduna, dedicata prezentarii situatiei actuale a pietei auto de servicii aftersales din Romania.
“In piata auto aftersales nu piesele contrafacute sunt problema - acestea reprezinta un procent foarte mic, problema reala o reprezinta segmentul caroseriei, unde nu ni se permite sa vindem piese aftermarket Dacia si Renault in Romania, asa cum se intampla si in Franta cu Renault si Cehia cu Skoda - acest protectionism ajutat de legislatie este un dezavantaj pentru consumatorul final. Daca eu nu am voie sa vand, Renault va putea intotdeauna sa puna un cost de 130 de euro pe o aripa, deoarece nu exista concurenta,” a explicat Marius Constantinoiu, Presedinte Augsburg International in cadrul evenimentului The DIPLOMAT. A doua problema o reprezinta asiguratorii care s-au amestecat si pun presiune pe pretul de manopera la service-uri, astfel incat e posibil sa nu mai vedem investitii in service-urile libere, deoarece serviceurile au ajuns sa castige extrem de putin la manopera. Asiguratorul nu are voie sa se implice in comertul cu piese, la fel ca si service-urile de reprezentanta - service-ul independent ar trebui sa poata alege cu ce piese lucreaza, si nu ar trebui sa decida asiguratorul ce piese sa foloseasca si cat sa coste manopera,” a adaugat Constantinoiu.
“Asigurarile sunt implicate in procesul de alegere si comert al pieselor, si acest lucru nu este in regula, deoarece aceste companii nu sunt specilizate si nu au experti tehnici pentru acest lucru,” a explicat Haralambie Stanciu, Presedinte al Asociatiei Distribuitorilor de Piese Auto din Romania ADPAR.
“Mai mult decat atat, companiile de asigurari prin modul in care este calculat dosarul de despagubire, ofera clientilor o compensare in bani in avans, eludand astfel legea, in opinia mea. Trebuie sa fim sinceri, este un venit ce trebuie taxat, ca orice venit. Sunt multe cazurile in care serviciile after-sales nu detin declaratiile fiscale. Astfel, nu este o competitie loiala. Prefer sa am alaturi competitori din industria de piese auto si aftersales care isi platesc taxele si sunt autorizati de catre Registrul Auto Roman,” a adaugat Dan Ene, Director Divizie Service Radacini. “Sunt service-uri care declara ca inlocuiesc o aripa dar in realitate nu o fac, de aceea societatea de asigurari furnizeaza piesa, pentru a se asigura ca acest lucru se intampla. Cifrele noastre au scazut cu mai mult de 40% din cauza societatilor de asigurare,” a declarat Ene.
“La service-urile Mercedes-Benz, clientul are libertatea de a-si alege piesa, insa nu oricine isi permite sa plateasca o suma de 10.000 de euro, si apoi sa astepte banii de la asigurari, asa ca omul prefera de obicei sa isi comande piesele direct de unde ii spune asiguratorul,” a explicat in cadrul dezbaterii Cristian Rudau, Spare Parts Sales Coordinator al Mercedes-Benz.
In ultimii ani, asiguratorii plateau mari sume de bani service-urilor, dar astazi nu mai sunt dispusi sa o faca. “Efectul este legat de trendul economic actual. Este o problema a pretului pe plan local, de exemplu o revizie facuta in Germania poate fi si de doua ori mai ieftina decat in Romania,” a precizat Mihai T. Baltac, CEO, Hofmann Autotech Romania.
“Cand vine vorba de service-uri, proprietarii de masini se orienteaza mai mult catre cunostinte, merg pe incredere, pe recomandari. Ceea ce se intampla acum este o ajustare a preturilor produselor aftermarket si o crestere a competitivitatii dealerilor independenti de produse aftersales,” a concluzionat Dudy Perry, CEO New Kopel Group.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram