Social media e despre social skills, dialog și reputation management. Nu in ultimul rand despre brand building și/sau construirea unei direcții a brandului. Daca ințelegem asta, vom ințelege nevoia de strategie și paginile de Facebook si Instagram din Romania vor avea mai multa substanța. Site-ul abcseo.ro vine in ajutorul nostru si ne ofera cateva sfaturi cu privire la alegerea unui social media expert.
De ce am inceput acest articol cu o inverșunare specifica unui om ce cauta o schimbare? Pentru ca mi-ar placea sa existe un brief potrivit caruia sa-și poata alege orice deținator de buget specialistul potrivit nevoilor business-ului sau. Bineințeles, nu includem in aceasta categorie brandurile uriașe care iși exerseaza deja competențele in social media de foarte mulți ani. Nu, aici imi doresc sa vin in intampinarea celor aflați la inceput de drum in aceasta zona, a celor bombardați cu informație din mii de direcții, cu un buget (mai mare sau mai mic) de cheltuit și no clue where to go. De asemenea, trebuie sa detina cunostinte de seo pentru o pozitionare mai buna in clasamentul motoarelor de cautare. Vorbim aici de optimizare seo pentru Youtube, care este al doilea cel mai mare motor de cautare dupa Google, dar si Instagram, Twitter,si altele.
Așadar, sa incepem cu inceputul:
1) Viziune. Expertul tau in SM trebuie sa aiba o viziune de ansamblu. Da, nișele sunt bune, oamenii ultraspecializati sunt perfecți, dar SM nu e un tool pe care-l folosești indiferent de restul planului tau de marketing și comunicare. Prin urmare, specialistul ales trebuie sa ințeleaga targetul, sa aiba aplecare catre research, sa ințeleaga cum merge piața, ce gen de campanii pot aduce succes, ce inseamna comunicarea in aria ta de activitate.
2) Curaj. Specialistul ales e musai sa fie curajos. Adevaratele succese in social media au fost obținute de oameni capabili sa gandeasca out of the box. Bineințeles, asta inseamna ca și tu trebuie sa-ți asumi o doza considerabila de curaj și incredere. Aici exista și o linie foarte subțire intre curaj+ ințelepciune și curaj prostesc. Tu iți cunoști cel mai bine piața, clienții, concurența, realitatea zilnica, așa ca sunt convinsa ca-ți vei da seama din primul mail cu ce gen de „curajos” te confrunți.
3) Ințelegere. Cuantificare. ROI. Vanzari. Cel ales trebuie sa știe ca povestea veche cu „PR-ul nu vinde, noi suntem aici sa va cream o imagine” e doar un basm. Știe sa te indrume in ce direcție sa-ți indrepți bugetul, ce se potrivește cu profilul companiei tale, de unde obții cel mai bun ROI, cum sa insereze SM in planul mare de marketing astfel incat sa-ți urce vanzarile pan’la cer. Deci da, fata/baiatul tau de SM tre’sa fie manager, sa urce totul pan’la cer. (imagine, creativitate, inovație, vanzari)
4) Creativitatea. Aici o sa-mi primesc toata hatereala din lume, dar asta e, mi-o asum. Sa incepem cu declarațiile șocante: Adaptarile nu sunt creative. Nop. Și nici rețeta succesului aplicata la infinit. Știți, piața e ca un organism uman. Incerci la un moment dat un tratament, iți merge bine, iei și vitamine, dar corpul se obișnuiește și dupa o vreme, nu mai raspunde cum trebuie la tratament. Ei, așa e și cu rețeta succesului. Gurul ales pentru succese nenumarate in SM știe diferența dintre idei creative, eficiente, out of the box și o nebuneala fara sens pentru tine (companie), clienți și piața.
5) și clasicul NU tot ce zboara se mananca. Un adevarat ninja in domeniu este echilibrat. Știe cand sa apara, ce sa zica, cum sa o faca. Nu e musai sa fie „cel mai tare” daca are numele scris pe toți pereții, fie ei și ai Facebook-ului.
In speranța ca vom scrie tot mai mult pentru cei ce trebuie sa ne cunoasca mai bine, cei direct interesați, clienții, și nu doar pentru noi, intre noi, va aștept mai jos intrebarile și nelamuririle.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro