Top 10 de branduri prezente pe Facebook in 2009

21 decembrie 2009
Autor:
dowmedia08

Top 10 marciRetele sociale online (vorba englezului : Social Media) au revolutionat, practic, comunicarea si relatiile interumane. Aceasta revolutie nu a avut cum sa evite  domeniul relatiilor publice, al carui fundament este insasi comunicarea. Cele mai mari companii multinationale au constientizat importanta mediului online si au pornit demersurile spre a castiga o cat mai buna vizibilitate in mediul online. Dezvoltarea rapida a retelei sociale Facebook nu a putut fi neglijata. Cele mai cunoscute branduri internationale nu au ezitat si si-au construit profile specializate pe Fecebook deoarece aici, au posibilitatea de a comunica mult mai usor cu publicul lor tinta, iar feedback-ul este foarte rapid. Acest avantaj economiseste enorm din timpul companiei care isi doreste sa lanseze pe piata un nou produs /serviciu. Deoarece feedback-ul vine aproape instant studiul pietei se realizeaza, practic, intr-un timp record. Lider incontestabil al clasamentului popularitatii pe Facebook realizat de catre publicatia online The Big Money, este Coca-Cola, care a reusit printr-un profil "prietenos" si fara un aer corporatist sa atraga milioane de fani, mai exact 3.996. 163, care reprezinta un esantion mai mult decat reprezentativ pentru orice studiu de piata. Topul primelor 10 branduri celebre si foarte populare pe Facebook arata astfel:

  1. Coca-Cola: 3,996,163 de fani
  2. Starbucks: 5,034,578 de fani
  3. Disney: 2,119,773 de fani
  4. Victoria's Secret: 2,151,895 de fani
  5. iTunes: 2,236,306 de fani
  6. Vitaminwater: 1,087,153 de fani
  7. YouTube: 3,733,242 de fani
  8. Chick-fil-A: 1,221,064 de fani
  9. Red Bull: 1,623,102 de fani
  10. T.G.I. Friday’s: 974,192 de fani

Pe urmatoarele pozitii se gasesc marci nu mai putin celebre, cum ar fi retailer-ul suedez de articole vestimentare H&M care a reusit sa adune 1,341,742 de fani, pe care a reusit sa-i stimuleze sa participe, in numar foarte mare la diverse sondaje pe care le-a intreprins. H&M se regaseste in top pe locul 24. Pentru realizarea clasamentului au fost luate in considerare o serie de criterii obiective. Pe langa numarul fanilor, s-a tinut cont de rata de cresterea profilului, frecventa postarilor sau fidelitatea fanilor, la care s-a adugat creativitatea mesajelor si actiunilor intreprinse de fiecare marca. Deoarece determinarea creativitatii este considerat un criteriu subiectiv, un juriu specializat s-a ocupat cu punctarea in acest sens a fiecarei marci.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram