In cadrul analizei din acest an au fost luate in calcul, la fel ca in 2010 si 2011, doar blogurile de nisa, fiind excluse blogurile personale sau proiectele editoriale ce se pozitioneaza ca ziare online sau site-uri. Monitorizarea a 17 site-uri, alaturi de traficul cumulat al primelor 10 bloguri de nisa, are rolul de a realiza o analiza de ansamblu, corecta, cu privire la evolutia pe care o au blogurile de nisa printre preferintele de continut ale romanilor.
In august, 2010, hi5.com (ro) inregistra 3.9 milioane de unici in timp ce traficul cumulat al primelor 10 bloguri de nisa se ridica la 1.4 milioane unici lunar. In luna iulie, 2011, traficul blogurilor s-a ridicat la 1.95 milioane unici in timp ce Hi5.com (ro) a inregistrat 2.28 milioane de unici.
In decembrie, 2011, Hi5.com (ro) a inregistrat un trafic de 1.39 milioane unici - conform SATI. Aceasta este si ultima luna pentru care site-ul raporteaza public datele de trafic.
Fata de aceasta ultima luna de raportare publica a datelor de trafic, traficul cumulat al primelor 10 bloguri de nisa este mai mare cu aproximativ 13%. Astfel, cu cei aproape 1.6 milioane de unici inregistrati in iulie, traficul cumulat al primelor 10 blogurilor de nisa monitorizate de Trafic.ro il depaseste pe cel al retelei sociale, versiunea in limba romana.
In comparatie cu Facebook, cea mai populara retea sociala din Romania la momentul actual, traficul de unici al blogurilor de nisa se ridica la 28% traficul Facebook. Aceasta comparatie este facuta in baza cifrelor estimate de DoubleClick Ad Planner si in baza datelor raportate de Trafic.ro
“Comparatia traficului primelor 10 bloguri de nisa cu traficul inregistrat de retelele sociale, are rolul de a indica, corect, evolutia preferintelor cu privire la continutul online din Romania. Consideram ca exista o relatie stransa intre consumul de continut de tipul social media si continutul de nisa, iar monitorizand evolutia traficului generat, atat de continutul retelelor sociale cat si de o serie de site-uri - pentru a elimina diferitele variatii - obtinem o imagine corecta cu privire la preferintele publishingului specific, dedicat unor subiecte bine definite”
Analiza realizata in 2012 este o continuare celei realizate in 2010 de catre echipa (www) Webwriters.eu si continuata de catre Mediawrite. Din acest an, in cadrul studiului va fi utilizat ca indicator principal traficul Facebook.com. Datele analizei sunt disponibile in mod gratuit la [email protected].
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro