Transportul maritim de marfă: rapid și fiabil chiar și pe alt continent

14 august 2023
Autor:
Libra WEBCORP

În țările europene, transportul maritim ocupă cu încredere a treia poziție în popularitate, reprezentând până la 30% din toate transporturile de marfă. Această metodă de transport este relevantă atunci când este necesar să se livreze bunuri pe distanțe mari, inclusiv pe un alt continent.

Puteți afla despre avantajele și specificul transportului maritim de marfă pe site-ul asstra.ro.

Capacitate mare de încărcare

Pe mare marfa este transportată în containere metalice de 20 sau 40 de picioare. Un container de 20 de picioare are o capacitate de încărcare de 22 de tone, iar un container de 40 de picioare are o capacitate de încărcare de 27 de tone. Pe o navă pot fi încărcate până la 20.000 de containere, ceea ce înseamnă că nava poate transporta până la 500.000 de tone de diverse mărfuri. Potrivit acestui indicator, transportul maritim este campionul incontestabil.

În același timp, navele maritime sunt capabile să transporte încărcături de orice tip - de la produse petroliere la echipamente speciale, de la electronice la îmbrăcăminte. O astfel de versatilitate se explică printr-o gamă largă de nave: de exemplu, navele frigorifice sunt concepute pentru mărfuri depozitate la o anumită temperatură, iar încărcăturile lichide sunt transportate în nave port-barje.

Garantarea siguranței și securității mărfurilor

Containerele încărcate pe navă sunt sigilate în prezența expeditorului, ceea ce exclude intrarea neautorizată. Cu toate acestea, în timpul transportului, este important să se prevină deteriorarea mărfurilor din interiorul containerului, deoarece încărcătura se poate deplasa, de exemplu, din cauza balansării. Această problemă este rezolvată cu ajutorul unor dispozitive de fixare speciale - lanțuri și întinzătoare, precum și cu mijloace auxiliare - bare de oprire, scuturi.

Personalul portului este ghidat de anumite reguli atunci când plasează încărcătura în container. De exemplu, trebuie să existe un spațiu minim între pereți și încărcătură. Acest lucru va împiedica mișcarea arbitrară a mărfurilor în timpul balansării.

Rețineți că containerele în sine sunt fabricate din metal gros, care este rezistent la umiditate, deteriorări mecanice, procese de coroziune. Prin urmare, încărcătura nu se teme de sarea de mare, vânt puternic, umiditate ridicată, fluctuații de temperatură.

În plus, marfa transportată este asigurată: de obicei, companiile de transport și logistică aleg o asigurare care acoperă toate riscurile.

Geografie largă

Transportul maritim vă permite să livrați mărfuri între continente și insule. Și transportul aerian poate face acest lucru, dar transportul pe mare este mai avantajos din punct de vedere economic.

Cel mai mare port din România - Constanța - permite livrarea de mărfuri în Germania, Serbia, Austria, Slovacia, Bulgaria și alte țări. Capacitatea de tranzit a portului ajunge la 100 de milioane de tone de marfă pe an. Aici sunt deschise mai mult de 150 de dane, unde sunt deservite până la 200 de nave pe zi. Caracterul unic al portului constă în faptul că este atât un port maritim, cât și unul fluvial.

În plus, transportul maritim este adesea folosit pentru a transporta încărcături în vrac. Datorită tarifelor avantajoase, această metodă de livrare este populară în rândul întreprinderilor mici.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram