Logo-ul este cel mai important element al identității vizuale corporate, de aceea orice firmă visează să aibă acel simbol care să rămână întipărit definitiv în mintea clienților.
Logo-ul unei firme, un semn rutier important în lumea afacerilor
Procesul de creare logo nu este deloc unul ușor, deoarece scopul oricărui asemenea semn distinctiv este acela de a atrage atenția acelora ce îl privesc precum un semn de circulație important.
Doar că, spre deosebire de un indicator rutier, logo-urile sunt acum într-un număr imens, nu prea mai există firme fără un simbol vizual, așa încât, dacă nu este unul cu adevărat memorabil, el va fi ignorat ori, mai rău decât atât, confundat cu altul asemănător, aparținând concurenței.
Logo-ul este atât de important încât în zilele noastre prețurile produselor se stabilesc în mare măsură și după prezența sau absența unui logo vizibil, recognoscibil ușor, prioritar în cazul mărfurilor de calitate superioară.
Mai mult decât atât, de cele mai multe ori, în special dacă este vorba de sectorul de fashion, contează prioritar simbolul producătorului de haine, nu neapărat modelul în sine dintr-o anume colecție.
Logomania, o boală de care suferă mulți consumatori actuali
Există și un termen care definește această aviditate a clienților de a fi atrași mai întâi de simbolurile unor firme și de-abia mai apoi de produsele ori serviciile în sine. Logomania se întâlnește nu doar la articolele vestimentare, ci și în materie de mașini, băuturi, cosmetice etc.
Dorința nestăvilită a unor persoane de a fi perceput de către acei din jur ca purtătoare ale produselor acelui brand identificat printr-un logo renumit este de esența logomaniei.
Așa stând lucrurile, nu e de mirare că a avea un logo bun este în topul dorințelor oricărei firme ce speră a avea succes în activitatea de business desfășurată.
Trăsăturile unui logo de firmă bun
O siglă ideală, fiind elementul-cheie al identității vizuale, ar trebui să fie astfel creată încât:
- să exprime în formă foarte concentrată valoarea esențială a companiei;
- să fie suficient de simplă pentru a fi ușor memorată și ulterior recognoscibilă;
- să fie unică, preferabil cât mai diferită de a concurenților direcți;
- să fie armonioasă din punctul de vedere al formei, culorilor, dimensiunilor;
- să fie suficient de clară pentru ca mesajul pe care îl transmite să fie ușor perceput de către clienți;
- să existe o legătură cât mai strânsă posibil între logo-ul respectiv și produsele/serviciile oferite de companie.
Un logo creativ, ce se întipărește în mintea beneficiarilor ce cumpără produse (bunuri, servicii), nu va trebui ca să fie schimbat rapid, va putea rămâne același chiar și după decenii. Iată de ce este bine ca să investești în crearea unei sigle calitative din start, apelând la o firmă de web design bună, pentru că doar așa poți avea certitudinea că o să ai un logo profesionist, pe care să îl poți afișa fără jenă în viitor atât pe produse, cât și pe cărțile de vizită, pliante, broșuri, panouri publicitare, pe site-ul de prezentare al companiei etc.
Aspecte pe care unii nici măcar nu le iau în seamă la prima vedere, precum faptul că sigla trebuie să arate bine atât color, cât și în versiunea alb-negru ori în tonuri de griuri, sunt respectate strict de către creatorii specializați în desenarea de logo-uri de firmă. Doar așa se poate da o „lizibilitate vizuală” crescută elementului esențial ce personifică firma în cauză:logo-ul.
S-au scris tratate întregi despre logo-uri, ele fiind privite din diferite perspective, atât practice, cât și pur filosofice.
Așadar, dată fiind însemnătatea deosebită a acestuia în lumea contemporană, a apela la un serviciu de creare logo oferit de profesioniștii în materie este nu este deloc un lucru opțional, ci obligatoriu pentru orice afacere la început de drum sau care, pe parcurs, decide că a sosit vremea unei reinventări destinate ca să îi crească vizibilitatea de piață și implicit profitabilitatea.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro