Ce inseamna brandul? Acest cuvant provenit din limba lui Shakespeare reprezinta, in contextul marketingului si al relatiilor publice, fenomenul numit imagine, fenomen care este direct raspunzator de perceptia publicului fata de organizatie. Prin imaginea pe care si-o construieste, organizatia, garanteaza calitatea si valoarea pe care le va oferi clientului daca acesta decide sa i se alture. Imaginea companiei este factorul determinant pentru o relatie buna si pe termen lung cu clientii. Cum se poate construi un brand, alaturi de care publicul si-ar dori sa traiasca? Nu-i lucru usor si nu exista o reteta universala pentru a ajunge la un brand de succes. Totusi, ma voi stradui sa enumar cateva greseli care pot fi evitate cu usurinta. Nu porniti cu ideea ca toata lumea va place. Chiar daca vi se pare de neconceput, aveti sanse foarte fari ca nu tot publicul sa va placa. "Cate bordee, atatea obiceiuri", spune o vorba din batrani, asa ca fiti pregatiti sa suferiti prima deceptie in demersul ambitios de constructie a brandului. Pentru a scapa de o cantitate insemnata de huiduieli, stabiliti-va foarte bine publicul tinta, incercati sa va orientati spre o nisa specializata careia sa-i identificati preferintele. Porniti de aici si construiti-va brandul in jurul centrelor de interes ale liderilor de opinie din nisa respectiva. "Graba strica treaba". Brandingul nu este un proces rapid. Dureaza si necesita eforturi sustinute pentru a da rezultate. Nu va grabiti, faceti lucrurile temeinic si nu va indreptati toata atentia si resursele spre rezultatelede scurta durata. Orice rezultat venit usor si repede v-ar putea da impresia ca procesul de branding este la final. Nu cadeti in aceasta capacana, doar timpul si eforturile constante duc un brand in constinta publicului tinta si il determina pe acesta sa ia decizii de cumparare favorabile companiei. Asa ca incercati sa aplicati tactica ardeleneasca "incet si cu treaba buna". Lasati loc brandului sa se dezvolte. Ganditi in perspectiva. Anticipati unde doriti sa ajungeti si contruiti-va brandul in concordanta cu obiectivele pe termen lung pe care le aveti. Nu limitati brandul la activitatea dumneavoastra acuala, ci pregatiti-l pentru o eventuala extindere. De exemplu, daca sunteti o firma de web design, poate peste cativa ani veti dori sa va extindeti activitatea si la design-ul pentru materiale tiparite, iar brandul va trebui sa reflecte acest lucru. Diferentierea fata de concurenta - absolut necesara. Trebuie sa aveti un "je ne sais quoi", vorba francezului, care sa ii determine pe clienti sa va aleaga in defavorea celorlalti jucatori de pe piata. Totusi, mare grija sa nu cadeti in pacatul de a fi prea diferiti, desi aceasta ar putea sa prinda daca va stabiliti o nisa foarte specializata. Vedeti exemplul producatorului scotian de bere BrewDog care a mizat tocmai pe a se diferentia fata de concurenta si se bucura de un real succes si comparati-l cu brandurile de bere cunoscute. Pretul scazut nu e reteta vanzarilor. Da, e criza, dar cu toate acestea nu e bine sa mizati pe o politica de preturi scazute pentru a atrage clienti. Adaptati-va oferta la posibilitatile de financiare ale publicului tinta dar nu lucrati foarte ieftin deoarece veti da imediat impresia unei calitati discutabile ale produselor / serviciilor oferite. De cele mai multe ori consumatorii cumpara un produs usor mai scump daca au convingerea ca acesta le ofera o mai buna calitate. Concetrati-va pe calitatea produselor / serviciilor oferite. Orice demers de branding trebuie insoti de o comunicare adaptata publicului tinta. Un mesaj mulat pe specificitaile publicului tinta are intotdeauna sanse mai mari de a obtine un feedback pozitiv.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro