“Consumatorul se schimbă, regulile cercetării de piaţă se schimbă, departamentele de marketing se transformă, modul în care comunicăm cu consumatorul se modifică şi el la rândul său. În acest context, considerăm că este foarte important să ne reîntoarcem la esenţa cercetării de piaţă şi la reevaluarea modului în care interacţionăm cu consumatorul de astăzi.”, declară Adina Vlad, Managing Partner Unlock.
Noutatea Şcolii de Moderare o reprezintă lansarea modulului pentru clienţi - beneficiarii cercetării de piaţă. “Prin lansarea acestui program aducem beneficiarii cercetării de piaţă mai aproape de subiectul studiului, şi anume de consumator, creându-le experienţe directe de research, din care credem că au multe de învăţat. Demersul Unlock şi al partenerilor săi este acela de a aduce infuzie de know-how în cercetare prin on the job training, pe proiect, direct la client. Noi credem mult în faptul că din experienţe înveţi eficient. Credem că nivelul cercetării de piaţă va creşte considerabil în momentul în care clientul va trece prin programe de interacţiune directă cu consumatorul, care sunt bine puse la punct.” menţionează Adina Vlad.
“Programul pune accent pe dezvoltarea capacităţilor de ascultare, interpretare şi comunicare pe care trebuie să le deţină un fin observator al pieţei, în ciuda percepţiei conform căreia cercetătorul de piaţă este o persoană rece, calculată, care nu iese din rigorile cărţii sau ale statisticii şi care transmite, direct şi fără ocolişuri ce cred consumatorii despre produsul, reclama sau ideea clientului. Crezul Şcolii de Moderare este acela că un cercetător valoros stă printre oameni, înţelege dincolo de vorbele lor, observă detalii esenţiale, aparent lipsite de importanţă, este liber de prejudecăţi, are alergie la clişee şi o sensibilitate deosebită pentru insight. Mai mult, Şcoala de Moderare susţine ideea conform căreia oricine poate cerceta şi descoperi lucruri interesante despre consumatori, dacă îşi antrenează coarda sensibilă în relaţionarea cu oamenii şi foloseşte tehnica de cercetare ca un instrument şi nu ca un scop în sine.”, continuă Adina Vlad.
Noul format al Şcolii de Moderare presupune asocierea cu competenţe recunoscute în piaţă pentru experienţa în domeniu şi pentru rezultatele remarcabile în consultanţa de consumator. Un partener important este domnul profesor Vintilă Mihăilescu, reputat antropolog, profesor în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice şi Administrative, şef al Departamentului de Sociologie.
“Pentru mine, Vintilă Mihăilescu este un simbol al libertăţii de gândire. În facultate eram fascinată de faptul că aveam un profesor care aborda cercetarea cu atât de multă naturaleţe. Atunci nu am lucrat împreună, însă am aşteptat să cresc suficient de mult încât să pot să daruiesc şi eu ceva. Acum, cred că putem face împreună o treabă foarte bună pentru cercetare în România. Cred că domnul profesor poate contribui mult la întărirea unei dimensiuni esenţiale în lucrul cu consumatorul – bun simţ de sociolog”.
În modulul de cercetare, alături de profesorul Mihăilescu şi de Adina Vlad se află şi antropologul Bogdan Iancu, de la acelaşi Departament de Sociologie, din cadrul SNSPA. Managerul proiectului Şcoala de Moderare este Oana Cândescu, moderator cu 7 ani de experienţă în cadrul Unlock şi Synovate, coordonator a numeroase proiecte cu implicaţii socio-culturale, majoritatea centrate pe aspecte privind educaţia şi sănătatea.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro