Vrei sa detii controlul scuterului tau, ai grija la pornire si la franare

20 martie 2022
Autor:
Ori-cine

Daca esti la prima experienta pe un scuter, inainte de a porni, vei avea, cu siguranta, cateva temeri referitor la modul de gestionre a acestui tip de vehicul stradal de oras.

Oricine a mers pe bicicleta poate invata cu usurinta cum sa mearga cu un scuter si cum sa selecteze cele mai bune piese scutere.

Absenta necesitatii de a schimba in mod constant treptele de viteză facilitează foarte mult controlul asupra scuterului.  De fapt, tot controlul se reduce la controlul „gazului” si la mentinerea echilibrului. Procesul de franare este, de asemenea, foarte asemanator cu o bicicleta: doua parghii de pe ghidon incetinesc rotile din spate si din fata. Daca o persoana care a calatorit mult anterior cu masina sau, mai ales, cu motocicleta, sta pe un scuter, nu ii va fi greu sa se obisnuiasca. Dar, in acelasi timp, merita intotdeauna sa ne amintim ca exista o multime de subtilitati in conducerea unui scuter, cum ar fi, de exemplu, lipsa posibilitatii de franare a motorului, necesitatea de a evita orice nereguli in patul drumului.

 

Sfaturi pentru motociclistii/scuteristii cu experienta

Motociclistii cu experienta vor simti initial un anumit disconfort la conducerea unui scuter – parghia frana spate, situat in partea stanga a ghidonului in locul unei parghii de eliberare a ambreiajului de motocicleta, poate fi putin dificil sa te obisnuiesti. Iar lipsa unui suport-rezervor de benzina intre picioare, masa mica a scuterului, geometria non-motocicleta a aterizarii pilotului ne fac, de asemenea, sa ne raportam la experienta de conducere a motocicletei.

Procesul simplu de pornire si oprire a motorului contine si anumite subtilitati: pentru a porni motorul scuterului, trebuie mai intai sa apăsați una dintre parghiile de frana si sa indepartati opritorul lateral (la unele modele). Fara aceasta, motorul scuterului va nu incepe.

Pentru ca dispozitivul sa stea ferm pe sol, are opritor lateral si suport central. La oprire, scuterul sta de obicei in parcare, in timp ce standul este necesar pentru reparatii si intretinere.

Cand scuterul este asezat pe suportul central, roata din spate este suspendata de acesta. Masa scuterului usureaza punerea lui pe suportul central chiar si pentru riderii nu foarte dezvoltati fizic. Este suficient sa apasati parghia suportului cu piciorul si, tinand manerul din spate, „deplasati” energic dispozitivul inapoi.

La unele modele de scutere, motorul nu poate fi pornit daca suportul lateral este setat. Acest lucru se face pentru siguranta, astfel incat, atunci cand incepe sa se miste, sa nu se prinda de denivelarile din drum.

Daca demarorul roteste slab arborele cotit, nu contează. Motorul in acest caz este pornit de un kick starter, dar si cu maneta de frana apasata. Nu atingem butonul de pornire electric.

Franarea

De asemenea, utilizeaza experienta de ciclism in prezența unor astfel de situatii. Daca nu este disponibil, trebuie sa iti amintesti pur si simplu postulatele principale:

Frana frontala este mai eficienta, dar o franare prea ascutita este plina de o articulatie prin volan.

Frana din spate este mai sigura decat totul, dar in situatia extrema este posibil sa nu fie suficienta. In plus, franarea cu o frana din spate poate provoca o drift si o pierdere de control.

In timpul manevrelor de oprire si parcare, porniti in avans semnalul de intoarcere inainte de a se intoarce in partea laterala a drumurilor inainte de celalalt transport, pornind semnalul de rotatie. Atentie la piesele ce necesita inlocuire, fie care vorbim de piese moto, scutere sau piese atv, cu totii stim ca este esential sa comandam si sa inlocuim cu piese si echipamente originale.

Eliberati manerul de control al clapetei si, in acelasi timp, apasati parghiile de frana. S-a oprit semnalul de oprire va avertiza transportul care se misca din spate. Indepartati motorul, transformand cheia de contact la Oprit. Puneti scuterul pentru a opri sistemul de oprire al scuterului, puneti-l pe opritorul lateral sau pe standul central. Asigura-te ca nu creezi interferente prin deplasarea transportului sau a pietonilor.

Iar pentru protejarea ta, ca motociclist, nu uita sa comanzi casti moto de pe Unimotors.ro dealer de echipamente moto originale.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram